پرواز موفقیت آمیز موتورسیکلت پرنده اسپیدر
باشگاه خبرنگاران/ اسپيدر يک هواپيماي بسيار کوچک شبيه به موتور است که از توربينهاي جت مينياتوري بسيار قدرتمندي استفاده ميکند.
پس از صرف ۱۸ ماه ساخت يک فرم کاملاً جديد از نرم افزار کنترل پرواز، هواپيماي جت پک کاليفرنيا آزمايش پرواز را روي اولين نمونه اوليه خود از اسپيدر، موتور سيکلت پرنده با توربين جت به پايان رسانده است. اين موتور سيکلت پرنده همچنين ميتواند به صورت الکترونيکي در آسمان تثبيت شود، دقيقاً مانند يک VTOL برقي.
براي ساخت يک موتورسيکلت پرنده که مانند هواپيماي بدون سرنشين پايدار، ايمن و ساده باشد (در حالي که پرواز بسيار سريعتر و دورتر است، و محموله بيشتري دارد)، تيم هواپيمايي جت پک مجبور شد به اصول اوليه برگردد و نوع جديدي از کنترل پرواز را رمزگذاري کند براي نرم افزاري که در جهت ايجاد تعادل و کنترل خود به سرعت متغير متکي نيست.
نحوه ساخت موتور سيکلت پرنده
ميمن، خلبان تيم هواپيمايي جت پک طي تماس ويدئويي از خانه اش در فرانسه به ما ميگويد: ما بايد از ابتدا شروع کنيم. ما يک مهندس سيستم پرواز عالي داريم، او مجبور شد به مدل سازي فيزيک برگردد؛ و ما پيکربنديهاي مختلفي داشتيم که ميخواستيم امتحان کنيم، بنابراين مجبور شديم يک نرم افزار کنترل پرواز بسازيم که کاملا انعطاف پذير باشد.
اولين نمونه اوليه ما P۱، آيا اين شاسي بزرگ آلومينيومي، بزرگتر از حد لازم است، بنابراين ما ميتوانيم موتورها را به اطراف حرکت دهيم، مکانهاي مختلف را امتحان کنيم. اگر اين برق بود، ميتوانستيد براي يک دسته از آنها به کتابخانه کد برويد. ما مجبور بوديم که براي هر خط کد کنترل کننده پرواز بنويسيم.
وي ميگويد: بسيار تعجب آور است که وقتي موتورها را به اطراف حرکت ميدهيم، مرکز جرم را جابجا ميکنيم يا فقط وزن با کاهش بار سوخت تغيير ميکند. ما بارهاي ساختگي روي آن قرار داده ايم، اين دستگاه به خوبي از عهده آنها بر ميآيد، فقط به طور خودکار با اين نوع چيزها مقابله ميکند.
ما آن را با باد ۳۰ گره آزمايش کرده ايم. در حال حاضر تأييد کرده ايم که ميتواند بلند شود، صعود کند، چرخش کند. با استفاده از LiDAR ميتواند خود را در يک شناور پايدار نگه دارد. خوب و دقيق است. در حال حاضر کمي کند ميشود، شايد يک پا بيش از پنج دقيقه.
نکته جالب درباره اين موتور سيکلت پرنده اين است که اگر کاربر بالهاي جداشونده را روي کنارهها بگيرد، اين سرعت را به Speeder ميدهد تا به پرواز افقي دوربرد و پر سرعت برسد. مانند تمام VTOLها، انرژي زيادي را در حالت معلق ميسوزاند، بنابراين براي بسياري از موارد منطقي است که هرچه سريعتر وارد پرواز افقي شويد.
خدمات موتور سيکلت etpack Aviation
ميتوان سريعتر از هر چيز يک امدادگر را از کوه به يک اسکي باز آسيب ديده رساند، يک بسته کامل تجهيزات پزشکي را حمل کرد و يک فرد آسيب ديده را به همان سرعت در يک بستر يا در صندلي دوم به عقب آورد، فقط يک نقطه صاف بسيار کوچک براي فرود لازم است. به عنوان يک ابزار اطفا حريق، ميتواند بدون خلبان، بسيار سريع اعم از پايگاه يا عقب کاميون، با حمل ۶۶۰ پوند (۳۰۰ کيلوگرم) ضد حريق درست روي آتش قبل از اينکه واقعاً خشمگين شود، مستقر شود. براي انجام چنين کاري به يک VTOL الکتريکي عظيم احتياج داريد.
طبق اعلام مسئولان اين تيم اکنون سيستمهاي رديابي صاعقه به قدري خوب شده اند که در واقع ميدانند از چه زماني آتش سوزي شروع ميشود. در حال حاضر طول ميکشد تا آنها دارايي خود را به آتش بکشند و اين جايي است که ما دستان خود را بالا ميبريم. مشخص نيست که اولين پروازهاي سرنشين دار Speeder چه موقع انجام ميشود، اما در اينکه چه کسي براي اولين بار پرواز ميکند هيجان انگيز خواهد بود.