سوپرکار V12 جدید لامبورگینی با تکنولوژی هیبریدی سیان در راه است
پدال/ مديرعامل لامبورگيني «استفان وينکلمن» در مصاحبهاي با اتوکار، برنامههاي اين برند ايتاليايي براي آيندهٔ نزديک را اعلام کرده است. اين برنامهها با معرفي يک مدل جديد در اواخر امسال آغاز خواهد شد. اين خودرو يک سوپراسپرت V12 تنفس طبيعي هيبريدي خواهد بود که هرچند مشخصات آن فعلاً معلوم نيست ولي به گفتهٔ وينکلمن، از همان تکنولوژي ابر خازن مدل توليد محدود سيان استفاده خواهد کرد. وي در همين مصاحبه گفته است که لامبورگيني سال آينده دو مدل جديد بر اساس اوروس و اوراکان را هم معرفي خواهد کرد.
فعلاً در مورد اين دو محصول هم هيچگونه اطلاعاتي منتشر نشده و نميدانيم که مدل جديد اوراکان يک STO اسپايدر خواهد بود يا لامبورگيني ساخت نسخهٔ ديگري از اين خودرو را در نظر دارد. بااينحال، ميدانيم که به اين زوديها نبايد منتظر معرفي جانشين اوراکان باشيم زيرا اين خودرو در سال ۲۰۲۴ پديدار خواهد شد. کراساوور اوروس اما سال آينده بهروزرساني مياندورهاي خود را تجربه خواهد کرد که اين احتمالاً با کمي افزايش قدرت و معرفي يک نسخهٔ پلاگينهيبريدي همراه خواهد بود.
وينکلمن در اين مصاحبه در مورد پرچمدار لامبورگيني يعني اونتادور هم حرفهايي زده است. به گفتهٔ وي، جانشين اين ماشين در سال ۲۰۲۳ با قواي محرکهٔ پلاگينهيبريدي معرفي خواهد شد. در اين سوپرکار جديد از ابر خازن استفاده نخواهد شد زيرا به گفتهٔ وينکلمن، اين سيستم يک پُل تکنولوژي بوده و بهاندازهٔ کافي سبز نيست که بتواند مقررات سختگيرانهٔ آلايندگي را رعايت کند. به همين دليل، لامبورگيني در جانشين اونتادور در کنار يک پيشرانهٔ V12 کاملاً جديد، از سيستم پلاگينهيبريدي استفاده خواهد کرد.
در مورد جانشين اوراکان اما به گفتهٔ وينکلمن، هنوز براي اظهارنظر در مورد حفظ پيشرانهٔ ۵.۲ ليتري V10 يا تغيير آن زود است. به همين دليل، وي احتمال استفاده از پيشرانهٔ V6 هيبريدي در اين خودرو را رد نکرده و گفته است که لامبورگيني قبل از اتخاذ تصميم در اين رابطه، انواع پيشرانهها را بررسي خواهد کرد. وينکلمن در مورد محصول چهارم لامبورگيني هم گفته است که اين يک شاسيبلند نخواهد بود. به گفتهٔ وي، اين خودرو يک ۲+۲ براي رانندگيهاي روزانه خواهد بود؛ بنابراين، محصول چهارم لامبورگيني احتمالاً يک گرند تورر گرانقيمت است که ميتواند نسخهٔ مدرن اسپادا باشد. اين خودرو با قواي محرکهٔ تمام الکتريکي پس از سال ۲۰۲۵ معرفي خواهد شد.