پدال/ شايد شروع انتشار تيزرهاي مرموز از کم طرفدارترين گروه خودروهاي بازار يعني ميني ون‌ها امري غيرضروري به نظر برسد اما کاستو يک ميني ون عادي نيست. اين خودروي هفت‌نفره توسط جوينت ونچر پکن هيونداي توسعه يافته و به تازگي تيزرهاي جديدي از طراحي جالب بدنه‌اش منتشر شده است.

اين تصاوير پيش‌نمايشي از کاستويي است که در ماه آوريل خبرساز شد. در آن زمان وب‌سايت وزارت صنعت و فناوري اطلاعات چين اطلاعات اوليه از اين ميني ون تازه‌نفس را منتشر نمود. بهترين راه براي توصيف اين خودرو مي‌تواند يک توسان با استايل ميني ون‌ها و افزودن درب‌هاي کشويي به آن باشد.

کاستو از طراحي متفاوتي براي چراغ‌هاي جلو استفاده کرده است. اين چراغ‌ها به همراه نوار نوراني عقب شبيه توسان جديد هستند هرچند خود چراغ‌هاي عقب داراي شکل C هستند که اين موضوع نسبت به توسان متفاوت است. اگرچه توسان به عنوان زيباترين خودروي دنيا شناخته نمي‌شود اما کاستو طراحي نسبتاً جالبي داشته و به عنوان محصولي جديد در کلاس ميني ون‌ها شناخته خواهد شد.

ميني ون‌هاي هيونداي در ماه‌هاي اخير خبرساز بوده‌اند چراکه قبلاً نيز مدل بزرگ‌تر استاريا با استايلي آينده‌نگرانه معرفي شده است. کاستوي جديد به‌طور قابل‌توجهي کوچک‌تر بوده چراکه طول/عرض/ارتفاع به ترتيب ۴۹۵۰/۱۸۵۰/۱۷۳۴ ميلي‌متري دارد.

فعلاً از نظر مشخصات فني اطلاعات چنداني در دست نيست. البته در وب‌سايت وزارت صنعت و فناوري اطلاعات چين گفته شده هيونداي کاستو در اين کشور با پيشرانه ۱.۵ ليتري بنزيني که قدرت ۱۶۷ اسبي دارد عرضه خواهد شد. انتظار مي‌رود اين خودرو از نوع ديفرانسيل جلو باشد.

نهايتاً بايد گفت بازار چين براي ميني ون‌ها گزينه جذابي محسوب مي شود زيرا برخي خودروسازان حتي نسخه‌هاي لوکس اين خودروها را نيز معرفي کرده‌اند. براي مثال بيوک GL8 آونير و لکسس LM در اين کشور عرضه شده‌اند. هيونداي با کاستو به دنبال جذب خريداراني است که بودجه محدودي دارند و يا اينکه نمي‌خواهند ۲۱۵ هزار دلار را صرف خريد لکسس LM فول کنند. در واقع اين محصول لکسس نسخه‌اي پرزرق‌وبرق از تويوتا آلفارد مي‌باشد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar