خودرو بانک/ رقابت در زمينه توليد کاميون‌هاي سلول سوختي در ژاپن بسيار داغ است و خودروسازان مختلف اين کشور در تلاش براي توليد بهترين کاميون‌هاي پاک هستند. ميتسوبيشي فوسو F-CELL نيز يکي از همين کاميون‌ها است که دو سال پس از معرفي در نمايشگاه خودرو توکيو 2019، نسخه توليد انبوه آن روانه بازار شده است.

ميتسوبيشي فوسو F-CELL يک کاميون سبک است که از ترکيب باتري و سيستم ذخيره هيدروژن براي دريافت قدرت استفاده مي‌کند. موتور اين کاميون حداکثر 135 کيلووات يا 181 اسب‌بخار قدرت توليد مي‌کند و پکيج باتري‌هاي آن نيز 13.8 کيلووات ساعت ظرفيت دارد. پيل سوختي هيدروژني با ظرفيت 70 کيلووات ساعت نيز وظيفه تامين انرژي الکتريکي اين کاميون را برعهده دارد. وظيفه خنک‌سازي موتور و مخازن هيدروژن نيز برعهده کولري قرار دارد که پشت موتور تعبيه شده است. ميتسوبيشي موفق شده با استفاده از باتري‌هاي جديدتر و کوچک‌تر، وزن F-CELL را در حدود 7.5 تن نگه دارد.

کابين فوسو F-CELL همانند سري کاميونت‌هاي اين شرکت است با اين تفاوت که يک تبلت براي نمايش ميزان قدرت موتور و ساير مشخصات فني براي آن در نظر گرفته شده است. ميزان توليد نيرو توسط مقدار هيدروژن تأمين شده کنترل مي شود اما از آن‌جايي‌که فوسو اف سل يک کاميون تمام الکتريکي نيست، اين نيرو کمتر از حالتي است که با يک خودرو تمام برقي مواجه هستيم. حداکثر مقدار خروجي پيوسته 75 کيلووات براي سلولهاي سوخت + 110 کيلو وات براي باتري است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar