پدال/ برق يا بنزين؟ اين سؤالي است که اين روزها بسياري از خريداران پيش از خريد خودروي بعدي خود مي‌پرسند. البته ما نمي‌خواهيم در اينجا قضاوت يا جانب‌داري کنيم اما پاسخ اين سؤال کاملاً به کاربرد خودرو بستگي دارد. درهرحال، بحث انتخاب بين برق و بنزين که در اينجا مطرح شد از جديدترين درگ کارواو ناشي مي‌شود که تصميم گرفته سريع‌ترين محصولات حال حاضر آئودي را در برابر هم قرار دهد.

در يک سمت ميدان، RS E-Tron GT با دو موتور الکتريکي و مجموع خروجي ۶۴۶ اسب بخار قدرت و ۸۳۰ نيوتن متر گشتاور قرار دارد. در سمت ديگر، آئودي R8 در نسخهٔ پرفورمنس پيش از فيس‌ليفت ديده مي‌شود که نيروگاه ۵.۲ ليتري V10 تنفس طبيعي آن ۶۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۸۰ نيوتن متر گشتاور توليد مي‌کند. اين اعداد به ميزان قابل‌توجهي از RS E-Tron GT کمتر هستند اما R8 با ۱۶۴۰ کيلوگرم وزن، بسيار از رقيب الکتريکي ۲۳۵۰ کيلوگرمي سبک‌تر است.

اما آيا برتري وزني R8 براي پيروزي آن کافي است؟ فکر مي‌کنيد کدام خودرو برندهٔ ميدان باشد؟ در اين ويدئو سه درگ از حالت ايستاده برگزار مي‌شود که در هر سه درگ، يک خودرو پيروز مي‌شود هرچند که در آخري اختلاف تنها ۰.۱ ثانيه بود. خب بااين‌همه، پيشرانهٔ درون‌سوز پيروز است يا الکتريکي؟ پاسخ اين سؤال را مي‌توانيد در ويدئوي بالا مشاهده کنيد.

مشخصات فني

آئودي RS E-Tron GT

آئودي R8 پرفورمنس

پيشرانه۲ عدد الکتريکي۵.۲ ليتري V10
قدرت۶۴۶ اسب بخار۶۲۰ اسب بخار
گشتاور۸۳۰ نيوتن متر۵۸۰ نيوتن متر
گيربکس۲ سرعته۷ سرعته دوکلاچه
محور محرکچهارچرخچهارچرخ
وزن۲۳۴۷ کيلوگرم۱۶۴۰ کيلوگرم
قيمت۱۱۱,۹۰۰ پوند۱۴۱,۹۹۰ پوند

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar