درگ خانوادگی بین برق و بنزین، آئودی R8 در برابر RS E-Tron GT
پدال/ برق يا بنزين؟ اين سؤالي است که اين روزها بسياري از خريداران پيش از خريد خودروي بعدي خود ميپرسند. البته ما نميخواهيم در اينجا قضاوت يا جانبداري کنيم اما پاسخ اين سؤال کاملاً به کاربرد خودرو بستگي دارد. درهرحال، بحث انتخاب بين برق و بنزين که در اينجا مطرح شد از جديدترين درگ کارواو ناشي ميشود که تصميم گرفته سريعترين محصولات حال حاضر آئودي را در برابر هم قرار دهد.
در يک سمت ميدان، RS E-Tron GT با دو موتور الکتريکي و مجموع خروجي ۶۴۶ اسب بخار قدرت و ۸۳۰ نيوتن متر گشتاور قرار دارد. در سمت ديگر، آئودي R8 در نسخهٔ پرفورمنس پيش از فيسليفت ديده ميشود که نيروگاه ۵.۲ ليتري V10 تنفس طبيعي آن ۶۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۸۰ نيوتن متر گشتاور توليد ميکند. اين اعداد به ميزان قابلتوجهي از RS E-Tron GT کمتر هستند اما R8 با ۱۶۴۰ کيلوگرم وزن، بسيار از رقيب الکتريکي ۲۳۵۰ کيلوگرمي سبکتر است.
اما آيا برتري وزني R8 براي پيروزي آن کافي است؟ فکر ميکنيد کدام خودرو برندهٔ ميدان باشد؟ در اين ويدئو سه درگ از حالت ايستاده برگزار ميشود که در هر سه درگ، يک خودرو پيروز ميشود هرچند که در آخري اختلاف تنها ۰.۱ ثانيه بود. خب بااينهمه، پيشرانهٔ درونسوز پيروز است يا الکتريکي؟ پاسخ اين سؤال را ميتوانيد در ويدئوي بالا مشاهده کنيد.
مشخصات فني
آئودي RS E-Tron GT | آئودي R8 پرفورمنس | |
پيشرانه | ۲ عدد الکتريکي | ۵.۲ ليتري V10 |
قدرت | ۶۴۶ اسب بخار | ۶۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۳۰ نيوتن متر | ۵۸۰ نيوتن متر |
گيربکس | ۲ سرعته | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۳۴۷ کيلوگرم | ۱۶۴۰ کيلوگرم |
قيمت | ۱۱۱,۹۰۰ پوند | ۱۴۱,۹۹۰ پوند |