فورد F-250 مگارپتور با تجهیزات ویژه آفرود معرفی شد
زوميت/ شرکت تيونينگ مگارکس تراکس از نسخهي ارتقاءيافتهي وانت پيکآپ فورد F-250 سوپر ديوتي مجهز به کيت تجهيزات آفرود رونمايي کرد که براي مدلهاي F-250 ،F-350 يا F-450 نيز عرضه ميشود.
ثابت شده است که فورد F-150 رپتور در ايالات متحده و مدل کوچکتر رنجر رپتور در اروپا بسيار محبوباند؛ زيرا به نظر ميرسد همه عاشق پيکاپهاي آفرود و قدرتمند هستند. اما اگر هر دو وانت براي سليقهي افراد بسيار کوچک باشند، چه اتفاقي ميافتد؟ شرکت تيونينگ خودرو مگارکس تراکس (MegaRexx Trucks) مستقر در کاروليناي شمالي با وانت سفارشي مگارپتور (MegaRaptor) خود به اين تقاضا پاسخ داده است.
مگارپتور موجود در تصاوير بر اساس فورد F-250 سوپر ديوتي پلاتينيوم ساخته شده؛ اما اين شرکت مايل است تمام مدلهاي F-250 ،F-350 يا F-450 را نيز به مگارپتور تبديل کند. بيشتر قسمتهاي بدنه با قطعات فايبرگلاس سفارشي جايگزين شدهاند که از آن جمله ميتوان به گلگيرهاي فوق عريض جلو و عقب اشاره کرد که ۱۲ يا ۱۸ اينچ به عرض خودرو اضافه ميکنند. چراغهاي جلوي مدل Anzo به سبک فورد F-150 باعث ميشود اين پيکآپ حتي بزرگتر از آنچه هست به نظر برسد. مگارپتور داراي سپرهاي جلو و عقب آفرود به همراه چراغهاي نواري LED است.
سوپر ديوتي وانت بزرگ و قدرتمندي است؛ اما مگارپتور به لطف سيستم تعليق بادي و رينگهاي بزرگ خود اين توانايي را به سطح بالاتري ميرساند. بهطور خاص، مجموعهاي از رينگهاي آلومينيومي محافظتشده و ضد مين وجود دارد که با لاستيکهاي ميشلن XZL با ابعاد ۴۶ در ۱۵٫۵ اينچ (395٫85R20) پوشيده شدهاند.
وانت تبديليافتهي مگارپتور از فنرهاي مارپيچي ۴٫۵ اينچي برند آيکن در جلو و فنرهاي برگي ۵ اينچي در عقب، کمکفنرهاي بيلشتاين، بازوهاي لولايي بلندتر، ميله موجگير قابل تنظيم و کمپرسور هواي داخلي بهره ميبرد. به منظور سهولت ورود سرنشينان به داخل کابين، مگارکس تراکس با همکاري شرکت Amp Research، رکابهاي مجهز به کارانداز برقي را در هر طرف نصب کردند.
در زير کاپوت، پيشرانهي توربوشارژ ۶٫۷ ليتري خورجيني هشت سيلندر Power Stroke ديزل وجود دارد که نيرو را به هر چهار چرخ منتقل ميکند. پيشرانه هيچگونه تغييري ندارد؛ اما قدرت ۴۷۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲۳ نيوتنمتر براي رانندگي آزادانه در هر نوع زميني بيش از اندازه کافي به نظر ميرسد.
مگارکس تراکس که توسط آرون ريچارت مديريت ميشود (که مالک شرکت خودروهاي سفارشي Osprey نيز است) قصد دارد مگارپتورهاي بيشتري براي علاقهمندان بسازد. ساخت هر وانت بين ۲ تا ۳ ماه به طول ميانجامد و به هزينهي خودروي اصلي بهعلاوه ۵۰ درصد وديعه نياز دارد. قيمت اين محصول را نميدانيم؛ اما حدس ميزنيم با توجه به گستردگي تغييرات، خيلي ارزان نخواهد بود. اين شرکت براي ساخت وانتي منحصربهفرد، فهرستي طولاني از آپشنها شامل رنگهاي مختلف، بافت، نورپردازي، سيستم تعليق، سپر، ضربهگير تريلر، ريلهاي ضربهگير جانبي، کيت بدنه و موارد ديگر را به مشتريان پيشنهاد ميکند. اين فهرست به مالک آينده اجازه ميدهد وانت را مطابق ميل خود پيکربندي و در عين حال توانايي کاري سوپر ديوتي را حفظ کند.
اين اولين باري نيست که نام مگارپتور را ميشنويم؛ زيرا در سال ۲۰۱۷ شرکت ديگري تغييراتي مشابه روي وانت سوپر ديوتي انجام داد و آن را با همين نام براي خريداران عرضه کرد.