آکورا NSX تایپ S، نسخهٔ جدیدی برای خداحافظی با سوپراسپرت هوندا
پدال/ پس از سالها شايعه و گمانهزني، آکورا رسماً از ساخت NSX تايپ S خبر داده است. اين خودرو که قرار است براي اولين بار در هفتهٔ اتومبيل مونتري در ۱۲ آگوست رونمايي شود، وعدهٔ ارائهٔ قدرت بيشتر، شتاب سريعتر، هندلينگ دقيقتر و تجربهٔ رانندگي احساسيتري را داده است. آکورا فعلاً جزئيات اين نسخهٔ جديد را اعلام نکرده و صرفاً گفته است که NSX تايپ S به نسخهٔ تقويتشدهٔ پيشرانهٔ V6 توئين توربو و همينطور سامانهٔ چهارچرخ محرک اسپرت هيبريد سوپر هندلينگ مجهز خواهد بود.
فعلاً اطلاعات ديگري در مورد اين ماشين در دست نيست اما آکورا يک ويدئو و چند تصوير تيزري از آن منتشر کرده است. در اين تيزرها رينگهاي پنج پره با کاليپرهاي ترمز قرمزرنگ، ديفيوزر تهاجميتر، تريم فيبر کربني و نشانهاي Type S ديده ميشود. براي يادآوري، نسخهٔ استاندارد NSX به يک پيشرانهٔ ۳.۵ ليتري V6 توئين توربو با ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نيوتن متر گشتاور مجهز است که يک سيستم هيبريدي سه موتوره با پکيج باطري ۱.۳ کيلووات ساعتي آنرا همراهي ميکنند و مجموع خروجي را به ۵۸۰ اسب بخار قدرت و ۶۴۵ نيوتن متر گشتاور ميرساند.
به گفتهٔ آکورا، توليد NSX تايپ S به ۳۵۰ دستگاه محدود خواهد بود که ۳۰۰ دستگاه آن براي بازار ايالاتمتحده در نظر گرفته شده است. همچنين متأسفانه اين شرکت اعلام کرده است که ۲۰۲۲ آخرين سال توليد NSX خواهد بود و نسخهٔ تايپ S درواقع براي خداحافظي با اين سوپراسپرت هيبريدي ارائه خواهد شد. بااينحال شايد وقفه در توليد NSX کوتاهمدت باشد زيرا آکورا وعده داده است که در عصر الکتريکيسازي به دنبال خودروهاي اسپرت خواهد بود. اين يعني ممکن است نسل بعدي NSX يک سوپراسپرت تمام الکتريکي باشد هرچند که هنوز هيچچيز رسمي نيست.