همکاری فیسکر و Foxconn در تولید خودروی الکتریکی جدید

باشگاه خبرنگاران/ شرکت خودروسازي Fisker، در جديدترين فعاليت خود قصد دارد تا با همکاري Foxconn يک خودروي هيبريدي توليد کرده و آن را در سال ۲۰۲۲ راهي بازار کند.
يکي از بنيانگذاران CFO و COO Geeta Gupta Fisker در طي تماس با سرمايه گذاران گفت که اين شرکت به جاي تکيه بر اشخاص ثالث، تصميم استراتژيکي براي توسعه قابليتهاي داخلي براي آزمايش و اعتبار سنجي گرفته است. هنريک فيسکر مديرعامل شرکت، در مصاحبهاي گفت که مشارکت آن با Foxconn، که سريعتر از حد انتظار پيش ميرود، در افزايش هزينهها نيز موثر است. ما واقعاً همسو هستيم. منظور من اين است که يک معامله تجاري بسيار منحصر به فرد است، زيرا ما هر دو در اين برنامه سرمايه گذاري ميکنيم. اينطور نيست که ما فقط Foxconn را براي ساخت ماشين استخدام کرده باشيم.
برنامه هاي شرکت خودروسازي Fisker
شرکت خودروسازي Fisker دو برنامه خودرو در دست ساخت دارد. اولين خودروي برقي آن، Fisker Ocean SUV، توسط سازنده خودرو Magna Steyr در اروپا مونتاژ ميشود. البته توليد اين ماشين در نوامبر ۲۰۲۲ آغاز و تحويل آن در اروپا و ايالات متحده در اواخر سال ۲۰۲۲ آغاز ميشود. برنامه شرکت رسيدن به ظرفيت توليد بيش از ۵۰۰۰ خودرو در ماه در سال ۲۰۲۳ خواهد بود و انتظار ميرود که تحويل به مشتريان در چين نيز در ۲۰۲۳ آغاز شود.
در ماه مه، فيسکر با Foxconn، شرکت تايواني که مونتاژ گوشيهاي آيفون را برعهده دارد، توافقنامهاي را امضا کرد تا در توسعه و ساخت يک خودروي الکتريکي جديد همکاري کنند. هنريک فيسکر گفت که اين دو شرکت به سرعت روي طراحي کار کردند و اکنون در حال تنظيم جزئيات مهندسي و فني هستند. شما نميتوانيد براي همه يک ماشين يکسان بسازيد. شما نميتوانيد ماشين براي کشاورز و کسي که در آپارتمان زندگي ميکند بسازيد. اين دو وسيله نقليه متفاوت هستند، بنابراين ما سبک زندگي شهري را براي ساخت اين وسيله نقليه انتخاب کرديم.
زمان عرضه خودروي PEAR
خودروي PEAR که مخفف Revolution Electric Automotive Revolution است، زير نظر نام تجاري Fisker در آمريکاي شمالي، اروپا، چين و هند به فروش ميرسد. پيش بيني ميشود پيش توليد در ايالات متحده تا پايان سال ۲۰۲۳ آغاز شود و سپس تا سال بعد افزايش يابد. فيسکر اخيراً از تاسيسات توليدي فاکسکان در ويسکانسين بازديد کرد و خاطرنشان کرد که اين يک تأسيسات چشمگير و زنجيره تامين منطقه است.
به هر حال در گزارشهاي مالي که از سوي شرکت منتشر شده است، به اين نکته پي ميبريم که استراتژي اين مارک خودروسازي بيشتر بر تکيه کردن به شرکا استوار است تا توليد مستقيم و آنها عمده سود خود را از همين راه به دست آورده اند. به هر حال در قرارداد جديد نيز به دنبال اين هستند تا بتوانند بعد از توليد خودروي هيبريدي آن را مستقيم به خريدار بفروشند و بايد ديد که Foxconn با اين بند از تفاهم نامه موافقت ميکند يا نه.