چرخان/ ما در ايران سانگ‌يانگ موسو را در قالب شاسي‌بلند سايز متوسطي مي‌شناسيم که سال‌ها پيش توسط شرکت مرتب خودرو در کشورمان مونتاژ مي‌شد. پرونده آن موسو اما در سال 2005 بسته شد و اين نام در سبد محصولات سانگ‌يانگ بسيار کمرنگ شد تا اينکه در نمايشگاه ژنو سال 2018، اين شرکت کره‌اي از نام موسو براي معرفي پيکاپ جديد خود استفاده کرد. اين پيکاپ بر اساس پلت‌فرم شاسي‌بلند رکستون ساخته شده و در اصل نسخه پيکاپ رکستون محسوب مي‌شود.

حال سانگ‌يانگ براي اينکه بهتر بتواند با تويوتا هايلوکس و فورد رنجر رقابت کند، نسخه فيس‌ليفت موسو را روانه بازار کرده است. به‌روزرساني‌هاي اين خودرو بيشتر ظاهري بوده و شامل جلوپنجره بزرگ کرومي و سپر جديد با مه شکن‌هاي عمودي مي‌شود. در بخش فني اما تغييري صورت نگرفته و موسو همچنان با همان پيشرانه 2.2 ليتري چهار سيلندر توربوديزل عرضه مي‌شود که 180 اسب بخار قدرت و 420 نيوتن متر گشتاور توليد مي‌کند. انتقال نيروي اين موتور به‌صورت استاندارد توسط يک گيربکس شش سرعته دستي صورت مي‌گيرد اما يک نمونه شش سرعته اتوماتيک هم قابل سفارش خواهد بود.

شتاب صفرتاصد موسو با گيربکس دستي 11.3 ثانيه و با گيربکس اتوماتيک 11.9 ثانيه خواهد بود؛ اما در يک پيکاپ چيزي که بيشتر اهميت دارد توانايي حمل بار است که موسو در اين زمينه عملکرد خوبي خواهد داشت زيرا مي‌تواند تا يک تن بار را حمل و تا 3.5 تن را يدک بکشد. هنگامي‌که خودرو خالي باشد، مصرف سوخت آن 9.5 ليتر در هر صد کيلومتر خواهد بود. موسو همچنين به سامانه چهارچرخ محرک تطبيقي مجهز است که در صورت تشخيص کاهش کشش، نيرو را فقط به چرخ‌هاي جلو انتقال مي‌دهد.

موسوي جديد در چهار تيپ مختلف به بازار عرضه مي‌شود که EX، ربل، ساراسن و راينو نام دارند. تيپ پايه EX که قيمت آن در بريتانيا از 23,495 پوند آغاز مي‌شود، به‌صورت استاندارد به رينگ‌هاي 17 اينچي آلياژي، چراغ‌هاي جلوي اتوماتيک، سنسور باران و بلوتوث مجهز است. تيپ ساراسن با قيمت پايه 30,495 پوند، از برخي ويژگي‌هاي بيروني اختصاصي مثل پکيج مشکي‌رنگ، شيشه‌هاي دودي و رينگ‌هاي 18 اينچي جديد بهره مي‌برد و در داخل به کنترل تهويه دو منطقه‌اي، تودوزي چرمي ناپا، گرم‌کن و تهويه صندلي‌هاي جلو، گرم‌کن صندلي‌هاي عقب و نمايشگر 9.2 اينچي اطلاعاتي-سرگرمي مجهز است.

قيمت بالاترين تيپ موسو يعني راينو هم از 31,45 پوند آغاز مي‌شود. اين تنها تيپي است که با اتاق بار کشيده قابل خريداري خواهد بود که 31 سانتي‌متر به طول قسمت بار اضافه مي‌کند. تيپ راينو همچنين به‌صورت استاندارد به گيربکس اتوماتيک مجهز است و با لاستيک‌هاي آفرودي روي رينگ‌هاي 17 اينچي و برچسب‌هاي Rhino روي بدنه ارائه مي‌شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar