پدال/ آيا پورشه توربو اس که سلطان درگ‌هاي خط مستقيم است آن هم نسخه تيونينگ شده هزار اسبي آن مي‌تواند به‌راحتي فراري F8 تريبوتو را درهم بشکند؟ خوب بايد بگوييم که اين طور هم نيست.

فراري F8 تريبوتو با موتور ۸ سيلندر ۳.۹ ليتري توربوشارژر دوقلو مي‌تواند ۷۱۰ اسب بخار قدرت توليد کند و با کمک يک گيربکس ۷ سرعته با تعويض سريع دنده در کمتر از ۳ ثانيه به سرعت ۹۶ کيلومتر بر ساعت رسيده در ۱۰ ثانيه مسافت ۴۰۰ متر را طي مي‌کند.

درگ تايمز اين سوپراسپرت ايتاليايي را در برابر يک پورشه ۹۱۱ توربو S نسل قبلي از نوع تيونينگ شده قرار داده است. پکيج تيونينگ ES850 از شرکت AIM پرفورمنس نتيجه ۹۰۰ اسب بخاري روي چرخ‌هاي اين خودرو دارد که در واقع يعني قدرت موتور بيش از هزار اسب بخار است. با توجه به انتقال قدرت به هر چهار چرخ اين يک هيولاي خط مستقيم است.

فراري f8 تريبوتو هم چندان دست بسته نيست. به‌وضوح مي‌توان اين خودرو را در سطح هايپرکارهاي چند سال پيش طبقه‌بندي کرد. بنابراين برنده شدن اين خودرو در اولين مسابقه از سه مسابقه با پورشه مورد نظر هم تعجب‌انگيز نيست. صبر کنيد. چي؟

بله فراري توانست در راند اول برنده شود. اين نشان مي‌دهد که اگر به يک فراري فرصت دهيد، رحم نخواهد کرد. با اين حال تفاوت تنها يک‌دهم ثانيه است. در مسابقه دوم، فراري چندان خوش‌شانس نبود و انگار راننده آن چرتش گرفته بود چون عملکرد آن به وضوح کاهش يافت. اين بار پورشه قبل از شروع حرکت فراري به اندازه طول چندين خودرو از آن فاصله گرفته بود. در مسابقه نهايي، هر دو خودرو استارت مشابهي داشتند اما اين بار هم پورشه به سرعت توانست فاصله خود را زياد کند.

با اينکه پورشه برنده اين دوئل شد اما فراري نمايش بدي نداشت و بايد گفت که خودرويي شايسته و قابل احترام است و به قول معروف چيزي از ارزش‌هاي آن کم نمي‌شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar