خودروکار/ اگر آب رادياتور کم باشد به موتور و واتر پمپ خودرو فشار وارد مي‌شود و گاهي اوقات باعث سوختن واشر سر سيلندر خواهد شد که تعمير آن هزينه سنگيني خواهد داشت.

گرماي بيش از حد موتور، زدن جوش کاذب در رادياتور، وجود آب در سرپيستون‌ها، مخلوط شدن آب و روغن، دير روشن شدن موتور، بد کار کردن موتور، خروج بخار آب از اگزوز و رنگ روغن موتور تقريباً به صورت شيري رنگ خواهد بود و همچنين کم شدن قدرت و کشش موتور از ديگر اعلام سوختن واشر سرسيلندر هستند.


چه زماني واشر سرسيلندر مي‌سوزد؟

۱. آب رادياتور کم باشد.

۲. مجراهاي عبور آب در موتور مسدود شود.

۳. خنک نشدن آب رادياتور به دليل رسوب و يا نقص در عملکرد پروانه.

۴. نقص فني در ترموستات.

۵. نقص فني در واتر پمپ و عدم گردش جريان آب در موتور.

۶. پيچ خوردگي شلنگ‌هاي ورودي و خروجي رادياتور.

۷. رانندگي طولاني در ترافيک و فشار بر موتور در فصل گرما.

توجه: سوختن واشر سرسيلندر در يک لحظه و يک دقيقه اتفاق نمي‌افتد بلکه اول آب رادياتور داغ مي‌شود و حرارت افزايش پيدا مي‌کند و چند دقيقه بعد از رسيدن آمپر به خط قرمز تازه صدمه ديدن واشر شروع مي‌شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar