پدال/ هيونداي دو هفته پيش اولين تصاوير رسمي از کراس‌اوور جديد خود بنام کاسپر را منتشر کرد و حالا اطلاعات و مشخصات کامل آن مثل قيمت را در اختيار رسانه‌ها قرار داده است. هرچند کاسپر تنها ۳,۵۹۵ ميلي‌متر طول، ۱,۵۹۵ ميلي‌متر عرض و ۱,۵۷۵ ميلي‌متر ارتفاع دارد اما از کابين چهارنفرهٔ بسيار جاداري با ويژگي‌هاي کاربردي فراوان و تکنولوژي‌هاي مدرن برخوردار است.

هردو صندلي جلوي اين خودرو مي‌توانند تا شوند که اين ويژگي در ترکيب با صندلي‌هاي تاشوي عقب مي‌تواند کابين را به مکاني براي خواب تبديل کند. به گفتهٔ هيونداي، اين براي اولين بار در دنيا است که صندلي رانندهٔ يک خودرو قابليت تا شدن دارد. علاوه بر اين، صندلي‌هاي عقب را هم مي‌توان تا ۱۶۰ ميلي‌متر به سمت جلو يا عقب کشيد و به فضاي پا يا فضاي صندوق بار اضافه کرد. هنگامي‌که صندلي‌هاي عقب در جلوترين حالت باشند، حجم صندوق بار ۳۰۰ ليتر خواهد بود.

تکنولوژي‌هاي کاسپر نيز براي اين کلاس قابل‌توجه است خصوصاً در بالاترين تيپ که به نمايشگر ۸ اينچي لمسي سيستم اطلاعاتي-سرگرمي با ناوبري، تشخيص صدا و اپل کارپلي، صفحه آمپر ديجيتالي ۴.۲ اينچي و سيستم صوتي با شش بلندگو مجهز است. همچنين طراحان هيونداي با استفاده از رنگ‌هاي متنوع در داخل خودرو، کابين اين کراس‌اوور کوچک را به مکان دلپذيري براي صرف وقت تبديل کرده‌اند.

هرچند کاسپر يک کراس‌اوور کوچک و ارزان‌قيمت است اما از سيستم‌ها و تکنولوژي‌هاي ايمني زيادي بهره مي‌برد که ازجملهٔ آن‌ها مي‌توان به دستيار جلوگيري از برخورد جلو و دستيار حفظ حرکت ميان خطوط به‌صورت استاندارد اشاره کرد. در تيپ‌هاي بالاتر کروز کنترل هوشمند مبتني بر ناوبري و دستيار جلوگيري از برخورد در نقاط کور هم به اين موارد اضافه مي‌شود. اين خودرو همچنين به‌صورت استاندارد به هفت ايربگ نيز مجهز است که شامل يک ايربگ بين راننده و سرنشين جلو مي‌شود.

کاسپر در بازار داخلي کره جنوبي با دو پيشرانه ۱ ليتري سه سيلندر عرضه مي‌شود که اولي تنفس طبيعي با ۷۵ اسب بخار قدرت و دومي توربو با ۱۰۰ اسب بخار قدرت است. هردو موتور به يک گيربکس چهار سرعتهٔ اتوماتيک متصل مي‌شوند که نيرو را به چرخ‌هاي جلو منتقل مي‌کند. اين خودرو همچنين در کنار شيفتر دنده به انتخاب‌گري براي حالات رانندگي مختلف مثل برفي، ماسه‌اي و گِلي هم مجهز است که موجب کشش بهتر مي‌شود.

کاسپر در سه تيپ مختلف به نام‌هاي اسمارت، مدرن و اينسپريشن به بازار عرضه مي‌شود و هيونداي آن‌را ارزان‌ترين کراس‌اوور خود مي‌داند. قيمت تيپ پايهٔ اسمارت از ۱۳.۸ ميليون وون معادل ۱۲ هزار دلار، تيپ مياني مدرن از ۱۵.۹ ميليون وون معادل ۱۳,۶۰۰ دلار و تيپ بالا ردهٔ اينسپريشن از ۱۸.۷ ميليون وون معادل ۱۶ هزار دلار آغاز مي‌شود که به ميزان قابل‌توجهي از کراس‌اوورهاي ساب‌کامپکت هيونداي يعني بايون، کرتا، وني و کُنا ارزان‌تر است.

آپشن‌هاي سفارشي اين خودرو هم شامل سانروف با قيمت ۳۴۰ دلار و کيت بدنهٔ اکتيو با قيمت ۸۰۰ دلار مي‌شود. هيونداي پذيرش سفارشات خريد براي کاسپر را از ۱۴ سپتامبر در کره جنوبي آغاز کرده و در اولين روز براي آن حدود ۱۹ هزار رزرو خريد دريافت شده است. اين بالاترين ميزان رزرو براي يک محصول غير الکتريکي هيونداي محسوب مي‌شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar