پدال/ آکیو تویودا قطعاً یکی از جذاب‌ترین مدیران خودرویی است. باور ندارید؟ خب شاید سابقه منحصربه‌فرد او در مسابقات خودرویی نظر شما را تغییر دهد. موضوع دیگر هم می‌تواند تأکید او بر تولید محصولات جذاب‌تر توسط تویوتا باشد. این تصمیم باعث شده محصولات پرفورمنس متنوعی توسط این خودروساز تولید شود و البته جدیدترین حرکت هیجان‌انگیز تویودا نیز در سوزوکا رخ خواهد داد جایی که او پشت فرمان یک تویوتا کرولای هیدروژنی در مسابقه استقامتی خواهد نشست.

تویوتا به دنبال پیوستن به جامعه کربن خنثی است که در آن خودروها فاقد آلایندگی هستند. بخشی از استراتژی این شرکت استفاده از سوخت هیدروژنی می‌باشد. قطعاً در زمینه تست و بررسی تکنولوژی‌های جدید خودرویی هیچ جایی بهتر از دنیای موتور اسپورت نخواهد بود.

خب ساختن یک تویوتا کرولای مسابقه‌ای و هیدروژنی چگونه خواهد بود؟ خب این کار به‌طور سورپرایز کننده‌ای ساده بوده است. جدای از نیازهای ایمنی عادی تولید یک خودروی مسابقه‌ای، قطعات فنی این خودرو عادی بوده‌اند. تویوتا کرولا از نسخه بازنگری شده پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۶ لیتری GR یاریس استفاده می‌کند. البته تویوتا مجبور بوده موارد ساده‌ای همچون سیستم سوخت‌رسانی و جرقه‌زنی را تنظیم کند. به غیر از این موارد، کرولای موردبحث دارای چهار تانک سوخت هیدروژنی می‌باشد که از تویوتا میرای گرفته شده‌اند.

اما بخش سورپرایز کننده نرمال بودن این خودرو به صدای پیشرانه مربوط می‌شود. برای اینکه بدانید این کرولای هیدروژنی با نسخه‌های درون‌سوز چه تفاوتی دارد باید گوش‌های خود را کاملاً تیز کنید. به نظر می‌رسد حضور کرولای هیدروژنی در مسابقات موتور اسپورت باعث تغییر دید نسبت به قابلیت استفاده این خودروها در دنیای واقعی خواهد بود.

تویوتا کرولای هیدروژنی و مسابقه‌ای در برخی مسابقات شرکت خواهد کرد. پس از هر مسابقه بهبودهایی در قوای محرکه و سرعت گرفتن سوخت‌گیری دوباره رخ خواهد داد. این کرولا بهترین مدل مسابقه‌ای و هیدروژنی در دنیا بوده و رئیس تویوتا نیز آماده راندن آن است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar