پدال/ خریداران به توانایی‌های آفرود تویوتا هایلوکس و لندکروزر علاقه زیادی دارند و ژاپنی‌ها نیز برای رقابتی همه‌جانبه در رالی داکار ۲۰۲۲ بهترین‌های هر دو جهان را انتخاب کرده و این دو خودرو را با یکدیگر ترکیب کرده‌اند. این مسابقات هیجان‌انگیز از دوم ژانویه ۲۰۲۲ در عربستان سعودی استارت خواهند خورد.

نام این خودرو تویوتا GR DKR هایلوکس T1+ است که اگرچه طراحی بدنه آن کلیت هایلوکس استاندارد را حفظ کرده اما بچه گلگیرهای بزرگ و تغییرات سپر جلو کاملاً نظرات را به خود جلب می‌کنند. محفظه بار کوتاهی هم در بخش عقب وجود دارد. این خودرو از لاستیک‌های ۳۷ اینچی با پهنای ۳۲۰ میلی‌متری استفاده کرده و میزان حرکت سیستم تعلیق هم ۳۵۰ میلی‌متر اعلام شده است.

اما ارتباط این هایلوکس با لندکروزر را پیشرانه مربوط می‌شود جایی که نیروگاه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربوی جدیدترین نسل لندکروزر در بطن هایلوکس جا خوش کرده است. تویوتا می‌گوید قدرت این پیشرانه به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از خروجی ۴۰۹ اسبی و گشتاور ۶۵۰ نیوتون متری لندکروزر استاندارد است.

ژاپنی‌ها اظهار داشته‌اند پیکاپ موردبحث نسخه نهایی حاضر در داکار نیست زیرا هنوز تست‌های آن ادامه دارد. این خودروساز به دنبال معرفی مدل نهایی تا پایان سال جاری میلادی می‌باشد.

تویوتا ۴ تیم راننده/نقشه‌خوان را روانه رالی داکار می‌کند که یکی از آن‌ها ناصر العطیه دارنده سه عنوان قهرمانی در داکار می‌باشد. این تیم‌ها در کلاس T1 حضور خواهند یافت.

رالی داکار ۲۰۲۲ قرار است جذابیت‌های زیادی داشته باشد. آئودی خودروی RS Q E-Tron را آماده کرده که اگرچه از قوای محرکه الکتریکی استفاده می‌کند اما نیروگاه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو نیز به عنوان افزایش دهنده شعاع حرکتی وجود دارد. این خودرو تنها دو هفته تست در مراکش را کامل کرده است. تیم آئودی در خلال تست‌ها فهمیده که مدیریت گرمایی باتری یک چالش بزرگ در داکار خواهد بود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar