باشگاه خبرنگاران/ در این گزارش تفاوت‌های مهم بین ۲ خودرو تویوتا توندرا در مقابل فورد F-150 را توضیح داده ایم.
 
پیکاپ ها از جمله خودروهایی هستند که طرفداران خاص خود را دارد و بیشتر افرادی که علاقه به آفرود و سفر در جاده های ناهموار را دارند، از آنها استقبال می کنند. 2 پیکاپ مورد علاقه تویوتا توندرا با فورد F-150  است که به تازگی هر 2 کارخانه خودروسازی این پیکاپ ها را با امکاناتی جدید به روز کرده اند. 

تویوتا توندرا اکنون یکی از پیکاپ هایی است که با قدرت بالا به روزرسانی شده و هم رقیب با فورد F-۱۵۰ شده است. اگر بخواهیم در مورد پیکاپ تویوتا بگوییم به جرات می توان گفت که مدت زیادی طول کشید تا تویوتا، که بیشتر به ساخت خودروهای هیبریدی معروف است، اقدام به ساخت خودروی برقی کند.

خودروی مورد مقایسه دیگر که فورد F-۱۵۰ است سال گذشته اولین مدل PowerBoost را معرفی کرد. در حال حاضر هر دو پیکاپ دارای توربوشارژ ۳.۵ لیتری V۶ با گشتاور زیاد هستند. با وجود این شباهت، بین پرفروش‌ترین F-۱۵۰ و نسل سوم توندرا تفاوت زیادی وجود دارد.

توندرا: تویوتا هنوز اندازه داخلی و برخی اطلاعات از توندرا ۲۰۲۲ را منتشر نکرده است. آنچه می‌توانیم بگوییم این است که در دو شکل Double Cab و CrewMax ارائه می‌شود. تویوتا در توندرا ۲۰۲۲ سانروف پانوراما ارائه می‌دهد و پنجره عقب منحصر به فرد این مدل با نیروی برقی باقی مانده است.

F-۱۵۰: در مورد فورد می توان گفت که اکنون  F-۱۵۰ جادارترین پیکاپی است که این کارخانه خودروسازی ساخته است.

توندرا: تویوتا توندرا را در طول تخت‌های ۵.۵، ۶.۵ و ۸.۱ فوت ارائه می‌دهد. با نیروی محرکه هیبریدی (ahem، i-Force MAX)، حداکثر ۱۲۰۰۰ پوند (۵۴۴۳ کیلوگرم) ظرفیت بکسل در فرم CrewMax در نظر گرفته شده است. حداکثر بار قابل حمل ۱۹۴۰ پوند (۸۸۰ کیلوگرم) است. ما هنوز نمی‌دانیم این ارقام برای نسخه معمولی توربوشارژ V۶ توندرا ۲۰۲۲ چیست.

F-۱۵۰: مدل فورد هیبریدی با ظرفیت ۹۶۲ کیلوگرم، رتبه بالایی گرفته است. ظرفیت یدک کش آن ۵۷۶۱ کیلوگرم است و تقریبا از نظر رتبه بندی هم رده فورد F-۱۵۰ است.

توندرا: همانطور که در بالا ذکر شد، توندرا اکنون با پیشرانه هیبریدی عرضه می‌شود. i-Force Max با یک موتور شش سیلندر ۳.۵ لیتری V۶ توربو دوقلو با موتور الکتریکی از باتری ۱.۸۷ کیلووات ساعت نیرو می‌گیرد. خروجی‌های ترکیبی ۴۳۷ اسب بخار و ۵۸۳ پوند فوت گشتاور است. همه این‌ها از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک کار می‌کند. i-Force Max به صورت استاندارد در TRD Pro عرضه می‌شود و در اکثر تریم‌های دیگر اختیاری است. موتور استاندارد بقیه خطوط ۳.۵ لیتری V۶ است و این موتور پایه ۳۸۹ اسب بخار قدرت و ۴۷۹ پوند فوت دارد.

F-۱۵۰:  گفته شد F-۱۵۰ نزدیک‌ترین رقیب به پیشرانه هیبریدی توندرا است که با ۴۳۰ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ پوند فوت گشتاور ارائه می‌شود. درست مانند تویوتا، فورد از گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند.

موتور اصلی ۳.۳ لیتری V۶ تنفس طبیعی است که قدرت آن ۲۹۰ اسب بخار و ۲۶۵ پوند فوت است. یک پیشرانه ۳.۰ لیتری Power Stroke V۶ نیز با قدرت ۲۵۰ اسب بخار و ۴۴۰ پوند فوت وجود دارد.
 
با این تفاوت ها اکنون می توان گفت که توندرا جدید هم از نظر خروجی و هم از نظر موتور‌های پایه و هم از نظر موتور برتری نسبت به کلاس دیگر دارد. 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar