پدال/ برای برخی از افراد همچون ما باور اینکه لامبورگینی مورسیه لگو امسال ۲۰ ساله خواهد شد بسیار سخت است. مورسیه لگو با معرفی خود در سال ۲۰۰۱ نشان داد که جایگزینی شایسته برای دیابلوی مشهور خواهد بود. دو دهه از آن زمان گذشته و می‌توان گفت که این خودرو همچنان در قلب طرفداران جای دارد.

مورسیه لگو همچنان احساس‌برانگیز و با ابهت به نظر می‌رسد اما آیا از نظر پرفورمنس گرد پیری بر چهره آن نشسته است؟ آیا یکی از اولین نمونه‌های این سوپرکار می‌تواند در دنیای واقعی بدرخشد؟ دست‌اندرکاران کانال AutoTopNL به دنبال یافتن پاسخ این سؤالات بوده‌اند و به همین خاطر با مورسیه لگو به دل جاده زده‌اند.

خب ویژگی‌های این مورسیه لگو چیست؟ همان‌گونه که گفته شد این خودرو جزو نمونه‌های اولیه تولیدی بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ است و بنابراین به پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری با قدرت فراتر از ۶۰۰ اسب بخار مجهز نیست بلکه از نیروگاه ۱۲ سیلندر ۶.۲ لیتری با قدرت ۵۷۲ اسب بخار استفاده می‌کند. این ارقام با توجه به استانداردهای کنونی دنیای سوپرکارها خیلی چشمگیر به نظر نمی‌رسد.

اما نباید با دیده تردید به مورسیه لگو نگاه کرد. این خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۸ ثانیه‌ای داشته و مسافت ۴۰۰ متر را زیر ۱۲ ثانیه طی می‌کند؛ اما آنچه در ویدئوی امروز مدنظر ما بوده حداکثر سرعت مورسیه لگوست. لامبورگینی می‌گوید این خودرو توانایی رسیدن به سرعت ۳۳۰ کیلومتر در ساعت را دارد اما آیا در این تست به عدد یاد شده خواهد رسید؟

اگر همه‌چیز به سرعت شمار ختم شود پس می‌توان گفت مورسیه لگو می‌تواند به این عدد نزدیک شود. در ویدئو می‌توانیم نزدیک شدن به سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت را مشاهده کنیم اما فکر نمی‌کنیم این سرعت شمار دقت بالایی داشته باشد. این کانال قبلاً تست مشابهی انجام داده و تفاوت زیادی بین سرعت جی‌پی‌اس و سرعت نمایش داده شده در پشت آمپر وجود داشته است. برای مثال سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت پشت آمپر خودرو در جی‌پی‌اس برابر با سرعت ۲۷۴ کیلومتر در ساعت بوده است. فاکتور دیگر هم شرایط جاده‌ای و ترافیک می‌باشد.

شاید اگر این تست در پیستی مطمئن انجام شود نتیجه دقیق‌تر و بهتری به دست آید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar