باشگاه خبرنگاران/ فورد اسکیپ و مزدا CX-5 از نظر سگمنت بسیار شبیه یکدیگر هستند که در این گزارش به بررسی آن‌ها پرداخته ایم.

کراس اوور‌های کامپکت را می توان امروزه جزو خودرو‌های خانوادگی دانست که مورد استقبال بسیاری از رانندگان قرار گرفته است. این خودروها همراه با فضای اتاق بزرگی که در اختیار سرنشینان قرار می دهد، اغلب رانندگی بسیار نرم و راحتی را ارائه می دهند.

بسیاری از افراد برای داشتن یک چهار چرخ محرک، به سمت خرید کراس اوورهای جمع و جور کشیده می شوند و در این گزارش 2 کراس اوور پرطرفدار را کنار هم قرار داده ایم.

فورد اسکیپ یکی از قدیمی‌ترین خودروهایی است که تولید شده و می توان آن را از جمله خودروهای خانوادگی به شمار آورد. فورد اسکیپ یکی از چند مدل کراس اوور جمع و جوری است که می‌توان آن را با پیشرانه‌های هیبریدی خریداری کرد، همچنین از جمله مدل پلاگین نیز ارائه می شود که می توان با برق حرکت کرد.

در این گزارش، اسکیپ در برابر مزدا CX-۵ قرار گرفته است؛ مزدا CX-۵ کمی جدیدتر از خودروی مورد مقایسه دیگر است که در اوایل سال ۲۰۱۰ معرفی شد که اکنون تبدیل به یک وسیله نقلیه با ظاهر عالی شده است که باعث می‌شود آن را از رقبا متمایز کند. مزدا برای استفاده از این خودرو، مزدا CX-۵ را با برخی از گزینه‌های لوکس ارائه می‌دهد.

اسکیپ: پیشرانه استاندارد فورد اسکیپ نمونه ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری و مجهز به توربوشارژر خواهد بود که ۱۸۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده می‌گذارد. غیر از این، پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو نیز قابل انتخاب است که ۲۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۳۷۳ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. هردو پیشرانه مذکور به جعبه‌دنده هشت سرعته خودکار متصل بوده و نیروی خروجی را به چرخ‌های جلوی خودرو ارسال می‌کنند.

نکته حائز اهمیت این است که اگر این موارد مورد پسند نبود، می توان از بین دو پیشرانه هیبریدی یکی را انتخاب کرد.  استاندارد الکتریکی ترکیبی از ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری با نیروی الکتریکی است که می توان آن را به نسخه پلاگین هیبریدی (PHEV) ارتقا داد که می‌تواند به تنهایی با برق کار کند و باتری کاملاً شارژ داشته باشد. فورد می‌گوید که اسکیپ هیبرید و  الکتریکی ۲۰۰ اسب بخار قدرت تولید می کند اما نمی تواند خروجی گشتاور بالایی داشته باشد.

CX-۵: پیشرانه مزدا CX-۵، از موتور ۲.۵ لیتری غیر توربو با FWD استفاده می کند؛ همچنین در نمونه AWD موتور ۲.۵ لیتری غیر توربو نیز ارائه می شود. این پیشرانه قادر است تا ۱۸۷ اسب بخار قدرت و گشتاور ۱۸۶ پوند فوت تولید کند. نسخه‌های بالاتر نیز از یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با قدرت ۲۵۰ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ پوند فوت استفاده می‌کنند.

هر دو موتور به صورت استاندارد با گیربکس شش سرعته اتوماتیک و دیفرانسیل جلو عرضه می‌شوند. AWD یک گزینه با هر دو موتور است و در تریم بالای CX-۵ استاندارد است.

نتیجه:  فورد اسکیپ به دلیل ارائه تنوع بیشتر از نظر انتخاب پیشرانه، در این رده مورد توجه قرار می‌گیرد و دو پیکربندی هیبریدی جذابیت خودرو را برای جذب طرفداران برقی افزایش می‌دهد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar