باشگاه خبرنگاران/ مزدا MX-5 میاتا 2021 یک خودروی اسپرت درجه یک است که کابین خوش ساختی دارد.
 
بسیاری از افراد به دنبال خودروهایی هستند که با قیمت پایین، اما سرعت و امکانات فوق العاده ای را ارائه دهند، مزدا MX-۵ میاتا ۲۰۲۱ یکی از این خودروهای ارزان اما با کیفیت است که رضایت بسیاری از افراد را جلب کرده است.

مزدا میاتا را می توان یک خودروی اسپرت درجه یک دانست که کابین خوش ساختی دارد و با امکانات استاندارد فراوانی ارائه می شود که بسیاری از افراد را تحت تأثیر قرار داده است. MX-۵ که با طراحی کلاسیک و تهاجمی که ارائه می شود بسیار مقام بوده به طوری که در زیر کاپوت آن تمام امکانات خارق العاده دیده شده است. 

مزدا MX-۵ را می توان یکی از بهترین خودروهایی دانست که سواری فوق العاده ای را ارائه می دهد. این خودرو برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ طراحی شد و اکنون مهندسان آن را برای سال 2021 مجدد به روز کرده اند.

اکنون که این خودرو را بررسی کرده ایم، شاهد این هستیم که هیچ تغییر گسترده‌ای نداشته است. Apple Carplay و Android Auto در حال حاضر از جمله تجهیزات استانداردی است که در این خودرو دیده شده است و روکش چرم سفید اختیاری در حال حاضر در دسترس است. 

اگر بخواهیم در مورد فضای داخلی بگوییم، می توان گفت که فضای داخلی مزدا MX-۵ بسیار ظریف است که در کنار این ویژگی بسیار لوکس است. یک صفحه نمایش لمسی هفت اینچی در جلو قرار دارد، در حالی که صفحه کلید و دریچه‌های تهویه مطبوع در دسترس هستند.

فرمان و شیفتر با روکش چرمی و همچنین یک جفت صندلی با قابلیت تنظیم دستی استاندارد در دسترس هستند و در مدل های Club و Grand Touring نیز دارای قابلیت گرم شوندگی هستند. به طور کلی، چیدمان داخلی MX-۵ زیبا و ساده است، اما برای سرنشینان بلند قد مناسب نیست.

مزدا MX-۵ اگرچه ممکن است در داخل و خارج ساده باشد، اما وقتی به ویژگی‌های الکترونیکی خود نگاه می اندازیم بسیاری از امکانات جالب دارد. مزدا MX-۵ دارای مجموعه i-Activsense است که از ویژگی‌های کمک راننده، چراغ‌های جلوی LED و فرمان شیب دار/تلسکوپی بهره می برد. کروز کنترل، بلوتوث و Apple Carplay/Android Auto در حال حاضر استاندارد هستند، همچنین دارای یک سیستم صوتی شش بلندگو هستند.

تریم‌های Club یا Grand Touring دارای سیستم صوتی Bose با 9 بلندگو با بلندگو‌های پشتی و ساب ووفر است. بالاترین تریم نیز دارای برف پاک کن‌های باران، کنترل خودکار آب و چراغ‌های جلوی تطبیقی ​​است.

این خودروساز ژاپنی در طول سال‌ها توانایی هندلینگ MX-۵ را به خوبی انجام داده است و این آخرین تکرار نیز از این قاعده مستثنی نیست.  بخش جالب این است که با وجود چابکی، MX-۵ به آرامی ظاهر می‌شود، بنابراین هنگام بالا و پایین رفتن سرعت شما را مجازات نمی‌کند.
  
گفته می‌شود، تنها نکته منفی این است که برخی ممکن است سیستم تعلیق اسپرت و کمک فنر بیلشتاین را در برخی از نقص‌های جاده در سرعت بزرگراه کمی خراب کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar