پدال/ چندی پیش لندروور با انتشار تیزری مبهم، از رونمایی نسل جدید رنجروور در هفتهٔ آینده خبر داد اما حالا چندین تصویر از این خودرو افشا شده تا برنامه‌های بریتانیایی‌ها را به هم بریزد! با انتشار این تصاویر، کاملاً تیزر رسمی رنجروور به فراموشی سپرده شد زیرا تصاویر افشایی کاملاً واضح بوده و نمای جلو، عقب و داخل خودرو را به‌خوبی نشان می‌دهند.

با توجه به این تصاویر، نسل جدید رنجروور در جلو و پروفیل جانبی تا حد زیادی شبیه به نسل کنونی است هرچند که جلوپنجرهٔ جدید و ورودی هوای بسیار ساده‌تر در سپر، نمای مدرن‌تری را ایجاد کرده‌اند. نمای جانبی خودرو هم هرچند کاملاً بدون تغییر به نظر می‌رسد اما تریم روی درهای جلو تغییر کرده و دستگیره‌های در معمولی قبلی هم حالا مثل اووک و ولار با نمونه‌های مخفی جایگزین شده‌اند. نمای عقبی خودرو اما بیشترین تغییرات را داشته است و حالا بجای چراغ‌های عمودی نسبتاً پهن قبلی از چراغ‌های بسیار باریک‌تری استفاده شده که در هنگام خاموش بودن به شکل یک پانل مشکی‌رنگ درمی‌آیند که توسط بخشی افقی با نوشتهٔ RANGE ROVER در زیر شیشهٔ عقب به هم متصل شده‌اند.

در داخل خودرو غربیلک فرمان چهارپرهٔ جدیدی به چشم می‌خورد که شبیه به ب‌ام‌و سری ۷ دههٔ ۲۰۰۰ به نظر می‌رسد. تریم چوب طبیعی زیبا روی کنسول و نمایشگر لمسی بزرگ‌تر تبلت مانند که از همهٔ محصولات لندروور بزرگ‌تر است هم از دیگر ویژگی‌های داخلی نسل جدید رنجروور هستند. این نمایشگر جدیدترین نسخه از نرم‌افزار Pivo Pro رنجروور را ارائه می‌کند و با انتخاب‌گر دندهٔ جدید، صفحه آمپر TFT و پانل لمسی برای کنترل سیستم تهویه همراه است.

هرچند شاید نسل جدید رنجروور در ظاهر خیلی متفاوت از قبل به نظر نرسد اما در زیر پوست تغییرانی اساسی را تجربه کرده است زیرا روی پلت‌فرم جدید MLA Flex لندروور ساخته شده که قابلیت تجهیز به پیشرانه‌های درون‌سوز، پلاگین‌هیبریدی و تمام الکتریکی را دارد. البته رنجروور الکتریکی به این زودی‌ها به بازار نخواهد آمد و این شاسی‌بلند جدید بریتانیایی در ابتدا با همان پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی هیبریدی خفیف نسل قبلی ارائه خواهد شد. این شرکت اما پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 سوپرشارژ قبلی را کنار خواهد گذاشت و بجای آن از موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی ب‌ام‌و استفاده خواهد کرد.

نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی رنجروور جدید هم از همان قوای محرکهٔ دیفندر ۴۰۰e استفاده خواهد کرد که از یک موتور ۲ لیتری بنزینی و یک موتور الکتریکی با مجموع قدرت ۴۰۰ اسب بخار تشکیل شده است. نسل جدید رنجروور مثل قبل در دو نسخهٔ کوتاه و کشیده ارائه خواهد شد اما نباید انتظار ارائهٔ نسخهٔ سه ردیفهٔ آن‌را داشته باشیم. فروش این خودرو از بهار سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar