تائید نشدن طراحی کانتاش مدرن توسط طراح اصلی این خودرو!
پدال/ چند ماه پیش بود که لامبورگینی جانشین معنوی کانتاش را معرفی کرد. این خودروی تازهنفس بر پایه آونتادور بنا شده و تنها ۱۱۲ دستگاه از آن تولید خواهد شد. شایان ذکر است این پروژه با پروژه بازسازی کانتاش اصلی فرق داشته و نسخه بازسازی شده سوپرکار افسانهای لامبورگینی چند هفته پس از نمونه مدرن معرفی شد؛ اما طراح اصلی کانتاش درباره نسخه مدرن این خودرو چه احساسی دارد؟
خب اگر بخواهیم خلاصهوار بگوییم باید دانست او بهطور خاص از این اتفاق خوشحال نیست. مارچلو گاندینی که مسئول طراحی دیگر محصولات مشهور لامبورگینی همچون اسپادا، جراما، میورا و دیابلو هم بوده اخیراً بیانیهای رسمی درباره کانتاش جدید منتشر و اعلام کرده از این پروژه حمایت نمیکند. در واقع داستان عدم تائید کانتاش مدرن داستان بسیار جالبی دارد اما ابتدا به بیانیه رسمی گاندینی اشاره میکنیم:
مارچلو گاندینی تصریح میکند که در این پروژه نقشی نداشته و آن را تائید نمیکند.
این بیانیه را مارزیا گاندینی پرورا دختر مارچلو گاندینی منتشر کرده است.
گفته شده گاندینی تماسی با میتجا بوکرت مدیر بخش طراحی لامبورگینی داشته و این دو درباره مدل مقیاسی گفتوگو کردهاند. ظاهراً رسانهها از این پروژه به عنوان ادای احترام شخصی بوکرت به گاندینی یاد کردهاند اما این طراح افسانهای میگوید در هیچیک از مراحل تولید کانتاش مدرن، طراحی این خودرو را به گاندینی نشان ندادهاند. او از این پروژه حمایت نکرده و آن را تائید نمیکند.
در ادامه بیانیه گاندینی آمده است:
به همین خاطر مارچلو گاندینی تأکید دارد نقشی در این پروژه نداشته و به عنوان طراح کانتاش اصلی در سال ۱۹۷۱ تصریح میکند این نسخه مدرن نشان دهنده روح و دید او به کانتاش نیست. روح خلاقیت و ساختارشکنی که خط فکری اصلی گاندینی است اصلاً در طراحی جدید دیده نمیشود. واضح است که بازار و بازاریابی از آن زمان تاکنون تغییر کرده اما به منظور تکرار طراحی محصولی از گذشته باید ایده و فکر گاندینی و اصول کلی آن دیده شود.