اسب بخار/ برند هونگچی، هونگژی یا به زبان انگلیسی Hongqi را باید از معدود لوکس سازان چینی دانست. این نشان با قدمت قابل توجه ۶۳ سال، توانسته است همواره محصولات لوکس و خاصی را به بازار چین و برخی کشورها عرضه نماید؛ چنان که، برخی از محصولات این برند توسط رؤسای جمهور چین نیز مورد استفاده بوده و هستند. در چند سال گذشته، با تقویت تیم مهندسی و طراحی هونگچی توسط فاو، شاهد هستیم که محصولات متنوعی از این خودروساز چینی به بازارهای مختلف (حتی بازارهایی متمول همچون امارات و عربستان سعودی) معرفی و عرضه شده است. برخلاف اکثر خودروهای چینی، سدان ها و کراس اوورهای هونگچی به هیچ وجه در رده خودروهای اقتصادی و ارزان قیمت قرار نمی گیرند و قیمت های به نسبت بالایی دارند.

طراحی و ابعاد هونگچی LS7
در روزهای گذشته، شاهد معرفی جدیدترین و بزرگ ترین و صد البته لوکس ترین اس یوی وی ساخت این شرکت با نام LS7 بوده ایم؛ خودرویی با ابعادی نزدیک به شورولت سابربن و تجمل گرایی در حد رولزرویس و مرسدس میباخ جی ال اس!

بله درست و دقیق خواندید؛ ابعادی نزدیک به غول آمریکایی یعنی سابربن؛ هونگچی LS7 با طول حدودی ۵.۵ متر و اورهنگ های بسیار کشیده جلو و عقب از نظر اندازه بسیار به سابربن ۵.۷ متری نزدیک است.

طراحی دماغه هونگچی LS7 به سرعت ما را به یاد محصولات رولزرویس مخصوصاً کالینان می‌اندازد. هرچند طراحان برند هونگچی این مورد را رد کرده اند و این سبک طراحی را امضای برند هونگچی و نه تقلید قلمداد می‌کنند.

ساید خودرو نیز به برخی از محصولات آمریکایی و صد البته کولینانِ انگلیسی بی شباهت نیست، اما چراغ های عقب خودرو و نحوه چیدمان داخلی آن ها را می‌توان خاص و متفاوت در نظر گرفت.

نکته جالب توجه، عدم رونمایی از فضای داخلی و طراحی داشبورد LS7 توسط کمپانی هونگچی است.

پیشرانه این غول چینی
در زیر کاپوت هونگچی LS7 یک پیشرانه حجیم ۸ سیلندر به همراه تکنولوژی توربوشارژ قرار گرفته است. این پیشرانه قادر به تولید قدرت بسیار چشمگیر و قابل توجه ۶۵۹ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر است.

گفتنی‌ست حجم این پیشرانه و گیربکس مورد استفاده برای انتقال قدرت آن هنوز اعلام نشده است، اما قطعاً شاهد خودرویی دو دیفرانسیل با توانایی های حرکتی بالا خواهیم بود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar