پدال/ مرسدس با معرفی نسل جدید SL 2022 یک خانه‌تکانی اساسی در بخش محصولات اسپورت خود ایجاد کرد و در تلاش بود تا ما را متقاعد کند که این خودرو به نوعی محصولی مختص راننده است، ویژگی‌ای که باعث شد ۳۰۰SL گالوینگ اصلی به محصولی افسانه‌ای بدل شود. اما وقتی بحث نگرش به خودروها مطرح شود SL 2022 جدید در مقایسه با این مرسدس ترنس ای ام ۴۵۰ SL 1982 رنگ خواهد باخت، خودرویی که تا چند هفته دیگر زیر چکش حراج خواهد رفت.

اگرچه این مرسدس فورا به عنوان یک SL قابل‌شناسایی است اما اوضاع خودرو پیچیده‌تر از آن چیزی است که در نگاه اول نشان می‌دهد. مسابقات ترنس ای ام از اواخر دهه ۶۰ میلادی و به عنوان راهی برای خودروسازان به منظور نمایش قابلیت‌های خودروهای مشابه نمونه‌های جاده‌ای ایجاد شد و این SL در اوایل دهه ۸۰ میلادی حضور پررنگی در این مسابقات داشت. در واقع خودروی موردبحث گل سرسبد محصولاتی بود که از شاسی فریم لوله‌ای به منظور ایجاد ساختاری جالب‌توجه استفاده می‌کنند.

زیر پانل‌های فایبرگلاس این ۴۵۰ SL مسابقه ای شاسی فریم فضایی فولادی قرار گرفته و پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۵ لیتری آن تغییراتی داشته تا بتواند قوانین مدنظر مسابقات را پاس کند. پیشرانه یاد شده در اصل حجم ۵ لیتری و سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری داشته اما همان‌گونه که گفته شد حجم آن کاهش یافت و هم‌اکنون از یک جفت کاربراتور هالی استفاده می‌کند.

آنچه در کابین دیده می‌شود شباهتی به محصول استاندارد مرسدس در اوایل دهه ۸۰ میلادی ندارد. اینجا شاهد یک غربیلک فرمان متفاوت، پشت آمپرهای متعدد، صندلی اسپورت، شیفتر گیربکس دستی و… هستیم.

SL موردبحث در فصل ۱۹۸۲ مسابقات توسط لورن سنت لاورنس رانده شد. متأسفانه علیرغم توجهات زیادی که به این خودرو شد، همه‌چیز بجای تمرکز روی مسابقات به جذابیت ظاهری و نشان مرسدس ختم شد و تیم DeAtley Motorsport/Michelob در رود آمریکا به کسب جایگاه ششم بسنده کرد و این در حالی بود که پونتیاک، شورولت و پورشه مقام‌های متنوعی را کسب کردند. اما هرچه که باشد این SL بخشی از تاریخچه موتور اسپورت مرسدس بوده و قطعاً در ماه ژانویه و با شرکت در حراجی توجهات بیشتری را نیز جلب خواهد کرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar