باشگاه خبرنگاران/ ایزتا خودرویی بود که در اوایل دهه ۱۹۵۰ در آلمان طراحی و توسعه یافت. اولین مدل‌های ایزتا در نمایشگاه خودروی تورین در سال ۱۹۵۳ در تورین ایتالیا به عموم مردم معرفی شدند. در ابتدا، برخی از افراد آن را به عنوان وسیله نقلیه‌ای توصیف کردند که به نظر می‌رسید بین خودرو و اسکوتر بود.

این مدل ۴.۵ فوت عرض و ۷.۵ فوت طول داشت. این وسیله نقلیه یک درب را در جلو برای ورود راننده خود ارائه می‌دهد. چرخ‌های عقب فقط ۱۹ اینچ از هم فاصله داشتند. این مدل دارای یک موتور دو سیلندر و دو زمانه بود و خودرو می‌توانست به طور میانگین حداکثر سرعت ۴۵ مایل در ساعت را داشته باشد.

BMW این مدل را با نام پلاک خود تولید کرد. اولین مدل‌ها در آوریل ۱۹۵۵ ساخته و تولید شدند، همراه با یک نسخه کوپه لوکس ایستا ۶۰۰ بازسازی شده که فضای بیشتری را برای مسافران اضافه کرد. مدل‌های لوکس در اکتبر سال ۱۹۵۶ به عموم معرفی شدند.

طبق قرارداد مجوز از BMW، مدل‌های ایزتا بریتانیا به همراه مدل‌هایی که در برزیل ساخته شده، تولید می‌شوند. خودرو‌های ایزتا ۳۰۰ با نشان مشهور بی‌ام‌و بر روی در و شکاف‌های تهویه‌ای که به‌طور هدفمند قرار گرفته‌اند، بهبود یافته‌اند. طراحی ایزتا یک وسیله نقلیه هدفمند بود که برای بازار مصرف نه تنها در اکثر نقاط جهان بلکه در آمریکا نیز منحصر به فرد بود. تبلیغات آمریکایی، مدل‌های ایزتا را «هیجان‌انگیزترین خودرو‌های بزرگراه آمریکا» نامیدند.

اقتصاد کلمه کلیدی بود که خودرو ایزتا را برای بازار مصرف توصیف کرد. تصاویر به وضوح طراحی ساده‌ بدنه را نشان می‌دهد که برخی از افراد آن را دوست داشتند. بی‌ام‌و ایزتا ۳۰۰ به دلیل ویژگی‌های خاص در طراحی همراه با قیمت پایین و صرفه‌جویی آن، یک نوع کاملاً جدید از خودرو بود، این خودرو همه‌کاره نامیده می‌شد. همچنین به عنوان راندمان موتور سیکلت با تمام راحتی و ایمنی یک خودرو به بازار عرضه شد. 

مدل ایزتا برای مصرف‌کنندگانی که به خرید یا به سر کار می‌رفتند یا بچه‌ها را به مدرسه می‌بردند عالی بود، انجام فعالیت‌های روزمره را در بسیاری از خانواده‌های خانوادگی آسان‌تر کرد. در این وسیله نقلیه خانوادگی، به راحتی دو بزرگسال و یک کودک می توانند بنشینند و فضای پا زیادی را در خود جای داده است.

مدل‌های ایزتا ۶۰۰ بعداً به عموم معرفی شدند. این خودرو متمایزترین خودروی اقتصادی وارداتی آمریکا و "کاربردی‌ترین" خودرو در بازار مصرف نامیده شد. صندلی‌های پهن و راحت به اندازه‌ای جادار بودند که می‌توانستند پنج نفر را برای رانندگی و مسافرت در خود جای دهند.

با عجیب ترین و کوچک ترین خودرو بی ام و آشنا شوید

مدل ۶۰۰  در مقایسه با وسایل نقلیه سایز متوسط ​​دیگر مطلوب بود. فضای داخلی، صندلی قابل تنظیمی را برای رانندگان ارائه می‌دهد که می‌تواند در عرض چند دقیقه به طور کامل از خودرو جدا شود. مدل‌های ۶۰۰ دارای چهار در بودند که دسترسی آسان تری برای خروج مسافران آن بود و در مواقع چرخ زاپاس پشت پانل درب جلو ذخیره می‌شد که راننده می‌توانست به راحتی آن را جدا کند.

مدل‌های بی‌ام‌و ۶۰۰ همچنین فضای بزرگی برای چمدان‌ها داشتند که در زمان سفر می‌توان آن‌ها را پشت صندلی عقب نگهداری کرد. در خاتمه، BMW خودرویی با ظاهری بسیار منحصر به فرد و قیمتی واقعا مقرون به صرفه بود. این مدل‌ها به دلیل طراحی‌های خود به شهرت جهانی رسیدند، زیرا BMW ۱۳۶۳۶۷ مدل را تولید کرده بود که بسیاری از مصرف‌کنندگان واقعاً از آن‌ها لذت برده بودند و از ویژگی‌های فشرده آن‌ها استفاده کرده بودند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar