خودرو بانک/ خودروهای برقی از نظر قابلیت اطمینان در جایگاه خوبی قرار ندارند اما این مساله ربطی به پیشرانه‌ آن‌ها ندارد. طبق آخرین رتبه بندی کانسومر ریپورتس، خودروهای برقی از نظر قابلیت اطمینان در رتبه آخر قرار گرفته‌اند.

به طور کلی، خودروهای الکتریکی نسبت به خودروهایی با موتور درون‌سوز، هیبریدی و یا PHEV قابل اعتمادتر هستند. علت امر بسیار ساده است چرا که به علت کم‌تر بودن قطعات متحرک موجود در خودرو، اشکالات کمتری در خودروهای الکتریکی مشاهده می‌شود. با این حال، آخرین رتبه‌بندی کانسومر ریپورتس Consumer Reports نشان می‌دهد که خودروهای الکتریکی به علت پیچیده‌تر بودن ساختارشان، از نظر قابلیت اطمینان آسیب‌پذیرتر می‌شوند.

به نظر می‌رسد این مشکل ناشی از افزایش میزان فناوری‌های موجود در خودروهای برقی جدید است و به پیشرانه ربطی ندارد. تحلیلگران خاطرنشان کرده‌اند که خودروهای الکتریکی لوکس غیرقابل اعتمادتر هستند، زیرا مشمول ویژگی‌های فناوری اطلاعاتی سرگرمی پیچیده‌تری می‌شوند. طبق گزارش، خودروهای برقی ارزان‌تر که از فناوری قدیمی‌ و ساده‌تر مانند نیسان لیف استفاده می‌کنند، عملکرد بسیار بهتری دارند.

تسلا در رتبه‌بندی قابلیت اطمینان برندها در جایگاه دوم قرار گرفت و تنها از لینکلن بالاتر بود. کانسومر ریپورتس بیان کرده است که تسلا مدل Y قابلیت اطمینان «بسیار پایین‌تر از حد متوسط» دارد و مدل 3 نیز با مشکلات زیادی رو به رو بوده است، اگرچه آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که تسلاهای ساخت چین به طور قابل توجه‌ای بهتر از همتایان خود در فرمونت، ساخته شده‌اند.

به طور کلی نکته مثبت اصلی این است که اتومبیل‌های الکتریکی اساسا قابل اعتماد هستند و فقط فناوری به کار رفته در مدل‌های پیشرفته‌تر باعث ایجاد مشکلاتی از این قبیل شده است. مشاهده این که هایپراسکرین مرسدس چگونه از نظر قابلیت اطمینان در جایگاه بالایی قرار گرفته، جالب توجه است. همچنین، جالب توجه است که مرسدس هیچ برنامه‌ای برای ارائه صفحه نمایش 56 اینچی در هیچ یک از خودروهای غیر برقی خود ندارد - تجزیه و تحلیل کانسومر ریپورتس تایید می‌کند که ماشین‌های برقی معمولاً دارای جدیدترین و بهترین‌ فناوری هستند که به نوبه خود می‌تواند منجر به مشکلات مربوط به قابلیت اطمینان شود.

لکسوس، مزدا و تویوتا قابل اعتمادترین برندها بودند. هر سه هیبریدهای متعددی ارائه می‌دهند و در برابر BEV ها مقاومت بالایی دارند. همچنین همه آن‌ها مایلند توسعه موتور احتراق داخلی را تا حد امکان حفظ کنند. در واقع، تویوتا و برند فرعی لکسوس قصد دارند با مزدا و چندین برند ژاپنی دیگر برای توسعه «گزینه‌های سوخت‌رسانی سبزتر» و تکنولوژی هیدروژن همکاری کنند. کانسومر ریپورتس برای هر سه ارزش زیاذی قائل بود و قبلا اشاره کرده بود که هیبریدها و PHEVها نسبت به خودروهای بنزینی و حتی خودروهای برقی هزینه پایین‌تری دارند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar