پدال/ کمپانی برابوس به عنوان یکی از مشهورترین تیونرهای دنیای خودرو مشغول ارتقای محصولات مرسدس بوده و این کار را از سال ۱۹۷۷ تاکنون انجام می‌دهد. برابوس به حدی بین طرفداران و کارشناسان شناخته شده است که پس از AMG دومین بازوی پرفورمنس مرسدس شناخته می‌شود. علیرغم حضور این تیونر در صنعت خودرو، برنامه‌هایی نیز برای ورود به شاخه موتورسیکلت وجود داشته و این کار با معرفی موتورسیکلت برابوس ۱۳۰۰ R صورت گرفته است. برابوس در دفتر ثبت مالکیت معنوی اتحادیه اروپا نام برابوس ۱۳۰۰ R را برای بخش موتورسیکلت‌ها، قطعات ساختاری موتورسیکلت‌ها، قطعات وسایل نقلیه زمینی و وسایل نقلیه دوچرخ ثبت کرده است.

شاید برابوس به خاطر ارتقای بنزها شناخته شده باشد اما می‌خواهد با تمرکز روی ارتقای موتورسیکلت‌های کی تی ام ۱۲۹۰ سوپر دوک R و RR در بخش موتورسیکلت نیز خودی نشان دهد. سوپر دوک در تریم R از پیشرانه ۱۳۰۱ سی‌سی آب‌خنک سود برده و قدرت ۱۸۰ اسب بخاری دارد. مدل RR همان قدرت برادر استاندارد را عرضه کرده اما وزن آن کمتر است. ما انتظار داریم محصول برابوس قوی‌تر شده و از قطعات فیبر کربن و دیگر متریال سبک‌وزن استفاده شود تا موتورسیکلت برابوس وزن کمتری داشته باشد.

برابوس علاوه بر ارتقای موتورسیکلت خود به دنبال تنظیم ابعاد سوپر دوک نیز هست. فاصله بین محوری ۱۳۰۰ R حدود ۵ میلی‌متر کوتاه‌تر از فاصله بین محوری ۱۲۹۰ میلی‌متری نسخه استاندارد خواهد بود و این امر نشان دهنده تغییر نسبت دنده آخری است. پهنای موتورسیکلت برابوس نیز ۳۰ میلی‌متر کاهش خواهد داشت. کی تی ام در توسعه محصولات خود با کمپانی‌های افترمارکتی همکاری داشته است. شرکت کرامر موتورسیکلت نمونه‌های آماده مسابقه خود را بر اساس کی تی ام ۶۹۰ دوک و ۸۹۰ دوک R تولید کرده است. این برند آلمانی حتی دست روی نسخه تولید محدود RC 8C گذاشته و شاید برابوس نیز وارد این وادی شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar