فرارو/ خودروسازی هیوندای کره جنوبی، اخیراً نسخه توسان با نام هیوندا توسان XRT ۲۰۲۲ روانه بازار کرد که طراحی خشن را به شاسی بلند‌های جدید این برند اضافه می‌کند.

نخستین نسل هیوندای توسان در سال ۲۰۰۴ وارد بازار شد که دارای موتور ۲۷۰۰ سی سی بود و از آن زمان تاکنون چهار نسل از این خودروی شاسی بلند کلاس متوسط راهی بازار شده است. اما هیوندای این بار مدلی جدید از این خودرو، با نام هیوندا توسان XRT ۲۰۲۲ را عرضه کرده که برای اولین بار طراحی «خشن» را به شاسی بلند‌های این سری افزوده است.

توسان پرفروش‌ترین مدل شاسی بلند خودروسازی هیوندای است که از زمان عرضه در سال ۲۰۰۴، بیش از ۷ میلیون دستگاه از آن در سراسر جهان فروخته شده است. از این تعداد، ۱.۴ میلیون دستگاه فقط در اروپا به فروش رفته که حاکی از عملکرد مناسب آن در بازار‌های جهانی دارد. با این همه این خودرو از لحاظ رده بندی در خط تولید هیوندای، در کلاسی پایین‌تر از سانتافه و بالاتر از کُنا و کرتا قرار دارد.

توسان اگرچه از سال ۲۰۰۴ تاکنون در خط تولید هیوندای قرار داشته، اما در طراحی خارجی اغلب مسیری یکسان را سپری کرده است و همین امر در واقع یکی از شاخصه‌های این خودرو محسوب می‌شود. با این حال به نظر می‌رسد که سازنده کره‌ای به یکباره تصمیم دارد تا این خودروی با طراحی ظاهری جدید روانه بازار کند که مهمترین شاخصه آن، چهره «خشن» توسان XRT ۲۰۲۲ جدید است. در نگاه اول، نشان XRT ممکن است مخاطب را به فکر یک دوچرخه کوهستان بیندازد، اما هیوندای مشتاق است این تصور را با توسان XRT جدید خود تغییر دهد و ظاهر جسورانه‌تری را به شاسی‌بلند جمع‌وجور خود اضافه کند.

در واقع همین طراحی خارجی جدید، مهمترین شاخصه توسان XRT است. به عبارت دیگر، هیوندای یک توسان استاندارد را انتخاب کرده و انبوهی از لهجه‌های مشکی را بدان اضافه کرده که بلافاصله در آینه‌های جانبی و تزئینات پنجره‌ها قابل مشاهده است و تمام مسیر ستون D را یک طرح سقف شناور فرا می‌گیرد. همچنین میله‌های متقاطع بزرگ روی سقف قابل توجه است و غیرممکن است که یک تریم بیرونی مشکی خشن بدون چرخ‌های مشکی داشته باشید. توسان جدید، به چرخ‌های ۱۹ اینچی با طرح دانه‌های برف منحصر به فرد XRT مجهز شده است.

با این حال، تغییرات کمتر محسوسی را در نمای جلو و عقب خواهید دید که هر دو بریدگی‌های کوچکی در قسمت پایینی ایجاد می‌کنند که هیوندای آن را "جزئیات ناهموار" می‌نامد. روکش جانبی توسان نیز برای مدل XRT، مانند پله‌های جانبی و نورپردازی، از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است. با حرکت به داخل، تاریکی بیشتری را به شکل صندلی‌های پارچه‌ای مشکی با سرپوش مشکی خواهید دید. با توجه به این تغییرات، حداقل از نظر ظاهری هیوندای XRT را باید به عنوان نسخه‌ای مقاوم‌تر از توسان استاندارد فعلی در نظر گرفت. با این همه، هیچ ارتقای مکانیکی در توسان XRT چه موتور و چه سیستم تعلیق، وجود ندارد.

به این ترتیب، سطح تریم خودروی جدید را بر اساس Tucson SEL در نظر گرفت. خریداران می‌توانند XRT با دیفرانسیل جلو یا تمام چرخ محرک انتخاب کنند، اما شما نمی‌توانید یک SUV مقاوم با پیشرانه هیبریدی داشته باشید. توسان XRT تنها در نسخه استاندارد موجود است که از موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر هیوندای با ۱۸۷ اسب بخار قدرت (۱۳۹ کیلووات) و ۱۷۸ پوند فوت (۲۴۱ نیوتن متر) گشتاور، بهره می‌برد. قیمت آن نیز از ۳۲۶۲۵ دلار برای مدل FWD و ۳۴۱۲۵ دلار برای AWD شروع می‌شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar