همشهری آنلاین/ مدیر عامل ایران خودرو از رونمایی تی اف ۲۱ در روزهای آینده خبر داد. پروژه TF۲۱ در کلاس سگمنت B و یک خودروی کراس لوک است.

مهدی خطیبی گفت: تا یک ماه آینده خودروی (تی اف ۲۱) TF ۲۱ رونمایی خواهد شد و همچنین تولید خودروی اقتصادی مشترک با گروه سایپا را دنبال خواهیم کرد.

وی همچنین مراحل تعریف پروژه تا تولید انبوه محصول TF۲۱ را ۱۸ ماه عنوان کرد و با بی‌سابقه اعلام کردن این اتفاق، آن را مسیری برای جهانی شدن صنعت خودرو کشور خواند.

وی افزود: ایران‌خودرو رویکردی صادراتی برای محصول پروژه TF۲۱ دارد و به تولید رسیدن این محصول در فاصله زمانی ۱۸ ماهه به معنای پاس کردن استانداردهای خودروسازان جهانی توسط این شرکت است.

مدیر عامل ایران خودرو اظهار کرد: پروژه TF۲۱ در کلاس سگمنت B و یک خودروی کراس لوک است. همچنین مراحل مربوط به طراحی دیتیل دیزاین خودروی K۱۲۵ در خرداد ماه سال جاری به پایان رسیده و قالب سازی این محصولات نیز در همین زمان شروع شد.

ویژگی‌های کراس لوک ایران خودرو
ایران خودرو برای توسعه کراس لوک TF۲۱ از پلتفرم CMF-A کمپانی رنو استفاده کرده است و این خودرو را در کلاس ابعادی B می‌سازد؛ بنابراین باید منتظر محصولی کوچک‌تر از K۱۲۵ باشیم. اگر می‌خواهید تصوری از اندازه این خودرو داشته باشید می‌توانید کراس لوک TF۲۱ را بین رنو کوئید و پژو ۲۰۰۸ ببینید. به عبارت دیگر محصول جدید آبی پوشان جاده مخصوص قدری از رنو کوئید بزرگ‌تر و قدری از پژو ۲۰۰۸ کوچک‌تر است.

اگر نگاهی به رندرهای اولیه کراس لوک TF۲۱ بیندازید، در نگاه اول متوجه خواهید شد که طراحان ایران خودرو برای محصول جدید از هیوندای i۱۰، میتسوبیشی میراژ، رنو کپجر و رنو کوئید الگو گرفته اند. مسئولان ایران خودرو اطمینان خاطر داده اند که طراحی محصول جدید کلاس B تمام استانداردهای ۸۵ گانه را پاس می‌کند.

در مورد پیشرانه این محصول نیز ایران خودرویی‌ها می‌گویند که یک پیشرانه از خانواده TU همچون موتور به کار گرفته شده در تارا روی کراس لوک TF۲۱ نصب شود، اما در مرحله بعد قرار است که این خودرو به یک موتور یک لیتری سه سیلندر با کد ۳ F۰N مجهز شود. موتوری که ۷۲ اسب بخار قدرت و با گشتاور ۹۸ نیوتن متر تولید می‌کند. این پیشرانه باعث می‌شود تا کراس لوک TF۲۱ مصرف سوخت کمتری داشته باشد و در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۵ لیتر بنزین بسوزاند.

امکانات این خودرو نیز احتمالا همانند تارا خواهد بود و در نتیجه TF۲۱ نیز از سیستم کنترل پایداری، نشانگر زمان تعویض دنده یا GSI، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی و... بهره خواهد برد.

گفته می شود، کراس لوک TF۲۱ احتمالا قیمتی بالاتر از سایپا اطلس و کوییک خواهد داشت.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar