پدال/ فراری از یک محصول تک ساخت جدید بنام SP51 رونمایی کرده است. این یک رودستر ویژه است که بر اساس مدل موتور جلوی ۸۱۲ GTS ساخته شده است. این خودرو که توسط بخش پروژه‌های ویژهٔ فراری برای یک خریدار تایوانی ساخته شده است، تناسبات ۸۱۲ را حفظ کرده ولی علاوه بر رینگ‌ها و چراغ‌های سفارشی، از بدنه‌ای نرم‌تر بهره می‌برد که ظاهری رترو به آن بخشیده است. همچنین خط آبی و سفیدی که از دماغه تا انتهای خودرو کشیده شده به گذشتهٔ فراری و خصوصاً مدل مسابقه‌ای ۴۱۰ S سال ۱۹۵۵ اشاره دارد. البته رنگ قرمز سه لایهٔ روسو پاسیوناله به‌طور خاص برای این پروژه ساخته شده است.

هرچند ۸۱۲ GTS ساختاری آلومینیومی دارد اما فراری در SP51 از فیبر کربن زیادی استفاده کرده است. به‌عنوان‌مثال، این مادهٔ سبک‌وزن در پانل‌های بدنه‌ای که تمام آن‌ها از نو طراحی شده‌اند به کار رفته است مثل کاپوت که زیر شیشهٔ جلو دو دریچهٔ هوا با قاب کامپوزیتی دارد. چشمگیرترین عنصر طراحی این فراری تک ساخت اما یک بال عرضی است که مثل پل، دو قسمت پشت صندلی‌ها را به هم متصل کرده است. به گفتهٔ فراری، این اشاره به سبک طراحی تارگا است که در خودروهای اسپرت دههٔ ۶۰ استفاده می‌شد.

خریدار این خودروی خاص که در تمام مراحل فرایند طراحی آن دخالت داشته، درخواست گنجاندن دو ایدهٔ خاص در داخل SP51 را داشته است. یکی از این ایده‌ها، کار شدن رنگ سفید و آبی نوار بیرونی روی داشبورد، فایروال عقب و کنسول مرکزی بوده است. مورد بعدی نیز استفاده از همان رنگ قرمز روسو پاسیوناله برای روکش صندلی‌ها بوده است. علاوه بر این، دوخت روی صندلی‌ها و پانل درها هم مثل نوار بیرونی به رنگ سفید و آبی کار شده است.

مثل همهٔ مدل‌های تک ساخت، فراری به ویژگی‌های فنی SP51 هیچ اشاره‌ای نکرده است زیرا معمولاً تیم پروژه‌های ویژهٔ مارانلو به این قسمت دست نمی‌زنند؛ بنابراین، SP51 باید به همان پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی استاندارد ۸۱۲ GTS مجهز باشد که ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۱۸ نیوتن متر گشتاور دارد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar