پدال/ لانچیا در راستای ورود دوباره خود به بازار خودرو از یک طرح مفهومی سه‌بعدی و جذاب رونمایی کرد.

لانچیا برای سال‌های طولانی زیر سایه مالکان خود، اسبقا فیات-کرایسلر و هم‌اکنون استلانتیس، زندگی می‌کرد و تنها با تغییر لوگوی محصولات آن‌ها، خودروهایی را روانه بازار می‌کرد. این برند ۱۱۶ ساله ایتالیایی به‌تازگی از لوگوی جدیدش رونمایی کرده است تا آغازگر عصر جدیدی برایش باشد.

لانچیا درکنار معرفی لوگوی خود از یک مدل مفهومی تازه نیز پرده‌برداری کرده که «Pu+Ra Zero» نام دارد و منبع الهامی برای خودروهای آینده این مجموعه خواهد بود. نام عجیب این کانسپ از ترکیب دو واژه انگلیسی «Pure» و «Radical» به معنای خالص و تندرو حاصل شده است. طراحان در طراحی این مدل مفهومی تلاش کرده‌اند تا منحنی‌های نرم، ارگانیک و اجزای یکپارچه و هارمونیک مدل‌هایی چون «اورِلیا» و «فلامینیا» را با خطوط تندوتیزتر و المان‌های شکسته «استراتوس» و «دلتا» ترکیب کنند.

طراحان لانچیا در جلوی Pu+Ra Zero از المان نوری Y شکل به نام «کالیس» استفاده کرده‌اند که قرار است به‌زودی به امضای این برند تبدیل خواهد شد. چراغ‌های گرد عقب نیز طرح خود را از استراتوس مشهور به عاریت گرفته‌اند. قرار شده مدل اپسیلون جدید نیز همین خط مشی را دنبال کند.

لانچیا برای Pu+Ra Zero یک سقف دایره‌ای بازشونده درنظر گرفته است اما کابینی را برای آن درنظر نگرفته است پس امکان سوارشدن به آن وجود ندارد؛ با این وجود، این شرکت طرح داخلی آن را الهام‌گرفته از مبلمان‌های ایتالیایی تصور می‌کند.

این شرکت می‌خواهد از اشکال ساده و از زاویه‌ای متفاوت به مواد موردنیاز خود نگاه کند. «لوکا ناپولیتانو»، مدیرعامل لانچیا، می‌گوید:

با معرفی لوگوی تازه، امروز عصر تازه‌ای برای لانچیا آغاز شده است. در راه ساختن مدل اپسیلون که نخستین محصول ما خواهد بود، مدل مفهومی Pu+Ra Zero را رونمایی کردیم؛ این مدل کانسپت یک برداشت مفهومی، سه‌بعدی و منبع الهامی برای مدل‌های آینده در سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۸ به شمار می‌رود.

براساس گفته‌های مدیرعامل این مجموعه، اپسیلون جدید نخستین  خودروی لانچیا جدید خواهد بود که به لوگوی تازه آن‌ها مزین خواهد شد. طراحی این خودرو با الهام‌گیری از مدل‌های سال ۱۹۵۷ صورت می‌گیرد و به عبارت «LANCIA» روی کاپوتش مزین خواهد شد. حروف لانچیا درون یک حلقه نقش خواهند بست، یک خط هم از سمت چپ دایره را می‌برد.

این شرکت ایتالیایی قصد دارد از سال ۲۰۲۴ تا سال ۲۰۲۸ و به‌صورت سالانه دو مدل جدید و تماما برقی را روانه بازار کند. مدیران این مجموعه قصد تاسیس ۱۰۰ نمایندگی در سراسر اروپا را نیز دارند تا در کنار سیستم پشتیبانی آنلاینشان به‌صورت یکپارچه در خدمت مشتریانش باشد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar