تارا V4 چه تفاوت هایی با نسخه قبلی دارد ؟
آخرین خودرو/ زمانی که تارا معرفی شد ابتدا به دلیل چهره خوب و عامه پسندش بسیار مورد توجه قرار گرفت اما رفته رفته، بدلیل ناقص بودن امکانات و ضعف در بدنه و مونتاژ ضعیف اجزا داخل کابین بسیار مورد انتقاد قرار گرفت . اما ایران خودرو سعی کرد با عرضه تیپ های مختلف تارا، بخشی از این مشکلات را حل کند و تاکنون ۴ نسخه از این خودرو به بازار معرفی شده است. دراین مطلب سعی داریم به جدیدترین نسخه تارا یعنی تارا V4 اتوماتیک بپردازیم.
طراحی بدنه
تارا V4 به لحاظ طراحی ظاهری به نسخه های قبلی خود وفادار بوده و در بخش طراحی بیرونی شاهد تغییرات اندکی نسبت به نسخه های قبلی تارا V4 هستیم. در نمای جلو ، چیزی که بیشتر از همه توجه را به خود جلب می کند طراحی و گرافیک چراغ های اصلی است که طراحی زیبا و مناسبی دارد. بر روی کاپوت از دو سری خطوط طراحی مورب استفاده شده که به نمای جلو این خودروی جلوه بهتری داده است.
جلو پنجره تارا اتوماتیک V4 درون یک قاب کرومی قرار گرفته و لوگوی ایران خودرو در وسط جلو پنجره به چشم می خورد. چراغ های مه شکن و روشنایی روز درون قابی از جنس پلاستیک پیانویی قرار گرفته اند که به جذابیت نسخه V4 در نمای جلو افزوده است. در نما های جانبی تارا V4 اتوماتیک شاهد طراحی متفاوتی نسبت به دیگر تولیدات ایران خودرو هستیم. یک خط طراحی از ابتدا گلگیر جلو شروع شده و تا انتها گلگیر عقب ادامه پیدا می کند.
مشخصات فنی تارا V4
ایران خودرو تارا V4 از یک موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی ، ۴ سیلندر ، ۱۶سوپاپ (یا همان TU5 پلاس) بهره می برد که می تواند روی هم رفته ۱۱۳ اسب بخار و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل کند. در محور جلو تارا اتوماتیک V4 از سیستم تعلیق نوع مک فرسون و در محور عقب از نوع توییست بیم استفاده شده است که راننده سواری نرمی را با آن می تواند تجربه کند. ظرفیت باک بنزین ۵۰ لیتر بوده و مصرف سوخت ترکیبی آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۷.۲۹ لیتر است. به طور کلی تارا v4 به لحاظ فنی خودرویی معمولی است و مشخصات فنی عجیب و غریبی در آن نمی بینیم.