جانشین هیبرید «لامبورگینی هوراکان» رؤیت شد
پدال/ جدیدترین تصاویر جاسوسی نمایی کلی از طراحی جانشین هوراکان نشان میدهند. این خودرو سال آینده با پیشرانهٔ هیبریدی رونمایی خواهد شد.
لامبورگینی قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۴ کل سبد محصولات خود را هیبریدی کند و این شامل جانشین هوراکان هم خواهد بود. اهالی سنت آگاتا هماکنون در حال توسعهٔ این خودرو هستند و حالا تصاویر جاسوسی جدیدی منتشر شده که این سوپرکار ایتالیایی را با پوششهای استتاری در حال آزمایش در جادههای عمومی نشان میدهد. این پوششها جزئیات طراحی جانشین هوراکان را پنهان کردهاند اما ظاهر کلی خودرو همان چیزی را نشان میدهد که یک لامبورگینی باید باشد.
لامبورگینی تلاش کرده با برچسبهای جعلی مشابه چراغ و روکشهای روی کاپوت بینندهها را فریب دهد اما شکافهای باریک بین روکشها بهوضوح نشان میدهند که دیلایتها ششضلعی هستند و هیچچیزی نتوانسته ورودیهای هوای تهاجمی داخل سپر را پنهان کند. در عقب، از برچسبهایی مشابه چراغهای اونتادور استفاده شده تا چراغهای اصلی مشخص نشوند. بااینحال، در اینجا یک سر اگزوز ششضلعی بزرگ که دو لوله اگزوز در داخل آن مشخص است، از بالای دیفیوزر تهاجمی بیرون آمده است.
در طرفین، سپر و دیفیوزر کمی کوتاهتر طراحی شده و چرخهای عقب را نمایان کرده است درحالیکه برچسب زردرنگی کنار پلاک عقب نیز نشان میدهد خودرو به پیشرانهٔ هیبریدی مجهز است. ورودیهای هوای بزرگی جلوی چرخهای عقب و پشت پنجرهها نیز از ویژگیهای نمای جانبی جانشین هوراکان هستند. از داخل این خودرو تصویری منتشر نشده ولی باید حداقل دو نمایشگر در اینجا وجود داشته باشد که یکی مقابل راننده و دیگری برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خواهد بود. حتی احتمال ارائهٔ نمایشگر سوم برای سرنشین هم مثل روئلتو وجود دارد.
اضافه شدن الکتریکیسازی به قوای محرکهٔ جانشین هوراکان بدین معنا است که پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 برای همیشه کنار گذاشته خواهد شد. هنوز نمیدانیم این موتور دوستداشتنی با چه چیزی جایگزین خواهد شد اما شایعات به یک پیشرانهٔ V8 توئین توربو با ردلاین ۱۰ هزار rpm اشاره کردهاند که توربوشارژرهای آن از دور ۷ هزار rpm به بعد فعال میشوند. این یعنی پیشرانه در بیشتر محدودهٔ دور خود شبیه نمونهای تنفس طبیعی رفتار خواهد کرد.
در حال حاضر از قدرت نهایی قوای محرکهٔ هیبریدی جانشین هوراکان خبر نداریم اما با توجه به قدرت ۶۴۰ اسب بخاری سوپرکار قبلی، در این مدل جدید باید انتظار قدرتی فراتر از ۷۰۰ اسب بخار را داشته باشیم. تنها چیزی که در حال حاضر با اطمینان میدانیم، استفادهٔ جانشین هوراکان از گیربکس روئلتو است. این یعنی در سوپرکار جدید لامبورگینی همان گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ عرضی را خواهیم دید ولی نمیدانیم این ماشین پلاگینهیبریدی خواهد بود یا نه. لامبورگینی جانشین هوراکان را سال آینده معرفی خواهد کرد تا به روئلتو و اوروس پلاگینهیبریدی ملحق شود.