وفاداری خریداران به کدام برندهای خودروسازی بیشتر است؟
پدال/ در جدیدترین مطالعهٔ وفاداری به برندهای جیدی پاور، تویوتا، پورشه، سوبارو، ولوو و فورد بیشترین میزان وفاداری را در بخشهای مختلف داشتهاند.
صنعت خودرو در آمریکا بهآرامی در حال بازگشت به شرایط پیش از شیوع بیماری کرونا است که این موضوع روس رفتار خریداران در رابطه با وفاداری به برندها تأثیر گذاشته است. جدیدترین مطالعهٔ وفاداری برندهای جیدی پاور نشان میدهد که خریداران اکنون بجای وفاداری ثابت به یک برند، بیشتر تنوع را ترجیح میدهند. اختلالات طولانیمدت در زنجیرهٔ تأمین قطعات که امکان یافتن خودروی نو را سخت کرده و مالکان را مجبور میکرد خودروی خود را برای مدت طولانیتری نگه دارند، به تغییر شرایط وفاداری برندها کمک کرده است.
برخی از این مشکلات اکنون حل شدهاند و گزینههای بیشتری پیش روی خریداران قرار گرفته است. البته با وجود کاهش وفاداری خریداران به برندها، این مطالعه نشان داده است که برخی خودروسازان توانستهاند همچنین بخش زیادی از خریداران خود را حفظ کنند. در بخش برندهای لوکس، پورشه برای دومین سال متوالی با نرخ وفاداری چشمگیر ۵۶.۸ درصدی، جایگاه نخست را از آن خود کرده و مرسدس با نرخ وفاداری ۵۰.۵ درصد در جایگاه دوم قرار گرفته است. صدر جدول وفاداری در بخش شاسیبلندهای لوکس به ولوو با نرخ ۵۶.۵ درصد اختصاص پیدا کرده و بامو با ۵۶.۱ درصد رتبهٔ دوم را در این بخش کسب کرده است.
مثل سال گذشته، در بین برندهای غیرلوکس، تویوتا با نرخ وفاداری ۶۰ درصدی همچنان صدرنشین است و هوندا با نرخ ۵۵ درصد، در رتبهٔ دوم جای کیا را گرفته است. در بخش شاسیبلندهای غیرلوکس، سوبارو با نرخ وفاداری چشمگیر ۶۱.۱ درصدی مثل سال گذشته در صدر قرار دارد و فورد نیز با نرخ وفاداری ۶۴.۶ درصد، برای دومین سال پیاپی بر بخش پیکاپها سلطه دارد.
جیدی پاور در رابطه با مطالعهٔ وفاداری امسال میگوید:
ازآنجاییکه عرضهٔ خودرو افزایش یافت و انتخابهای بیشتری برای مصرفکنندگان به بازار آمد، در کل امسال وفاداری در بین برندها کاهش پیدا کرده است. علاوه بر این، مالکین به دلیل اختلالات زنجیرهٔ تأمین قطعات، برای مدتی طولانیتر از حد معمول خودروهای خود را نگه داشتند و درنتیجه احتمال اینکه با مشکلی در خودرو مواجه شوند بیشتر بود.
مطالعهٔ وفاداری به برند جیدی پاور بررسی میکند که آیا مالکین خودرو هنگام خرید خودروی جدید سراغ همان برند قبلی میروند یا نه. این مطالعه که هماکنون در پنجمین سال خود قرار دارد، وفاداری خریداران را در پنج بخش مختلف شامل خودروی لوکس، شاسیبلند لوکس، خودروی غیرلوکس و شاسیبلند غیرلوکس بررسی میکند.