نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
سینما و چهره ها

پخش ۳ مستند با محوریت قهرمانان پارالمپیک از تلویزیون

منبع
ايسنا
بروزرسانی
پخش ۳ مستند با محوریت قهرمانان پارالمپیک از تلویزیون

ایسنا/ همزمان با نزدیک شدن به مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۴، سه مستند با موضوع مدال‌آوران ایرانی در مسابقات پارالمپیک، از پنجم تا هفتم شهریور ماه هر شب روی آنتن شبکه ورزش سیما می‌روند.

در آستانه مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۴، سه مستند «بوچیا»، «بهمن عزیزم» و «من سیامند هستم» با محوریت قرار دادن قهرمانان ایرانی در مسابقات پارالمپیک، گوشه‌ای از تلاش و پشتکار این ورزشکاران را به تصویر کشیده‌اند.

این آثار از امروز پنجم شهریور الی هفتم شهریور ماه هر روز ساعت ۱۳ از شبکه ورزش سیما پخش می‌شوند.

مستند «بوچیا» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حسین همایونفر روایتی از تلاش و پشتکار بهروز بربر مقدم در مسابقات پاراآسیایی جاکارتا اندونزی است.

ورزش «بوچیتا» مخصوص ورزشکاران پارالمپیکی متعلق به گروه‌های فلج مغزی و همچنین معلولیت‌های شدید است که قادر به شرکت در رشته‌های دیگر نیستند.

مستند «بهمن عزیزم» با محوریت قرار دادن زندگی بهمن گلبارنژاد جانباز و ورزشکار پارالمپیک ایرانی که در دو رشته وزنه‌برداری و دوچرخه سواری مدال‌های جهانی فراوانی کسب کرده است، مروری بر زندگی این ورزشکار نام‌آور دارد.

این ورزشکار در مسابقات دوچرخه‌سواری بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو و در یک شیب تند دچار حادثه شد و در پی این حادثه و ایست قلبی جان خود را از دست داد.

کارگردانی «بهمن عزیزم» را مصطفی پورمحمدی و تهیه‌کنندگی آن را مهدی مطهر برعهده داشته و این اثر در خانه مستند تهیه شده است.

مستند «من سیامند هستم» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حسین همایونفر روایتی از آخرین مسابقه پارالمپیک «سیامند رحمان» است.

سیامند رحمان وزنه‌بردار سنگین‌وزن ایرانی، قهرمان پارالمپیک لندن ۲۰۱۲ و پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ و دارنده پنج طلا و یک نقره جهان بود. او همچنین سه نشان زرین از بازی‌های پاراآسیایی به‌ دست آورد و اسفند ماه سال ۱۳۹۸ به دلیل حمله قلبی درگذشت.

مستندهای «بوچیا»، «بهمن عزیزم» و «من سیامند هستم» محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج هستند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره