نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
سینما و چهره ها

خبری ناراحت کننده برای طرفداران «هری پاتر»

منبع
دنياي تصوير
بروزرسانی
خبری ناراحت کننده برای طرفداران «هری پاتر»

دنیای تصویر/ مگی اسمیت بازیگر برنده جایزه اسکار که در صحنه تئاتر و تلویزیون نیز خوش می‌درخشید، در سن 89 سالگی چشم از جهان فروبست.
این بازیگر بریتانیایی  بازیگری را از دهه پنجاه میلادی آغاز کرد و به شخصیت‌های متنوعی چه روی صحنه تئاتر و چه روی پرده سینما جان بخشید، از دزدمونا گرفته تا  ویرجینیا وولف. پسران او کریس لارکین و  توبی استیونز در بیانیه مشترک خبر درگذشت مادرشان را به رسانه‌ها اعلام کردند:« او  صبح جمعه  بیست و هفتم سپتامبر در بیمارستانی در آرامش چشم از جهان فروبست.»
استعداد اسمیت در کمدی  مسلماً منشأ بزرگ‌ترین دستاوردهای او بود: نقش جین برودی(بهار زندگی دوشیزه جین برودی) که برای آن برنده جایزه اسکار شد، یا درام‌های تاریخی  مانند اتاقی با یک چشم انداز و  گاسفورد پارک، و یا مجموعه‌ای از همکاری‌های روی صحنه که با آلن بنت  داشت.او برای نسل جدیدتر بخاطر بازی در نقش پروفسور مینروا مک‌گونگال در فیلم‌های «هری پاتر» و  حضور سریال «دانتون ابی» چهره شناخته‌تری است.
اسمیت یکی از پرافتخارترین بازیگران  زن بریتانیا بود کهدو جایزه اسکار، یک جایزه تونی و سه جایزه  گلدن گلوب و هفت جایزه بفتا در کارنامه کاری خود داشت.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره