نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
سینما و چهره ها

عملکرد بازیگران مشهور در نقش خواننده

منبع
فيلم نيوز
بروزرسانی
عملکرد بازیگران مشهور در نقش خواننده

فیلم نیوز/ خوانندگی هم مثل خیلی از هنرهای دیگر، همیشه مورد توجه سینماگران بوده است. اتفاق‌هایی که برای اهالی موسیقی رخ می‌دهد، ظرفیت زیادی برای تبدیل شدن به درام دارد. بازیگران زیادی در جایگاه یک خواننده بازی کرده‌اند و روی سن مقابل چشم همه اجرا کرده‌اند. بعضی اوقات با صدای خودشان خوانندگی را تجربه کرده‌اند و در برخی موارد صدای خواننده مشهوری روی تصویر آنها قرار گرفته است. نکته قابل توجه اینکه با ورود به این عرصه، توانسته‌اند استعداد خودشان را محک بزنند.
 این روزهاا فیلم «آغوش باز» به کارگردانی بهروز شعیبی روی پرده سینماهاست؛ فیلمی که به زندگی یک خواننده مشهور و چالش‌های پیش‌روی او می‌پردازد. موفقیت حامد کمیلی در ایفای نقش این خواننده و اجرای موفقش روی صحنه باعث شد در این پرونده سراغ بازیگرانی برویم که در نقش خواننده روی سن اجرا کرده‌اند. ملاک انتخابمان صرفا اجرای روی سن است و به همین جهت اجرای موسیقی عاشقانه توسط ساعد سهیلی در «پول و پارتی» را کنار گذاشته‌ایم.

حامد کمیلی | آغوش باز | بهروز شعیبی | 1402
در فیلم «آغوش باز» به کارگردانی بهروز شعیبی که این روزها روی پرده سینماهاست، حامد کمیلی در نقش یک خواننده مشهور ظاهر شده؛ خواننده‌ای پرطرفدار که درست در روز مهمترین کنسرتش درگیر چالشی بزرگ می‌شود و زندگی حرفه‌ای و خانوادگی‌اش تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد. کمیلی در این فیلم با صدای خودش اجرا کرده و با وجود اینکه تجربه‌ای در خوانندگی ندارد، توانسته است به‌خوبی از پس آن بربیاید و قطعه‌ای دلنشین اجرا کند. کمیلی هم در رفتار و شیوه صحبت کردن استایل یک خواننده را حفظ کرده و هم توانسته است کاری کند که او را روی سن بپذیریم و با صدایش همراه شویم و باورش کنیم. شعیبی در مصاحبه‌ای گفته که کمیلی برای رسیدن به این نقش در مدت زمانی کوتاه، به صورت فشرده آموزش خوانندگی دیده و خیلی تلاش کرده خودش را به این استاندارد نزدیک کند. البته به این نکته هم اشاره کرده که کمیلی بیس اصلی خوانندگی را داشته. یعنی صدایش قابل‌قبول بوده و پیش از پذیرش این نقش، آشنایی مقدماتی هم با موسیقی داشته است. «آغوش باز» 21 شهریور  اکران شده و این روزها به عنوان یک ملودرام کمدی توانسته است نظر مخاطبان را جلب کند.

پرویز پرستویی | مطرب | مصطفی کیایی | 1397
پرویز پرستویی در فیلم‌های «آدم‌برفی» و «شوخی» در موقعیت آوازخوانی قرار گرفته بود اما اولین‌بار در فیلم «مطرب» روی سن رفت و در قالب یک خواننده اجرا کرد. او در این فیلم نقش مردی به نام ابراهیم خوش لحن را ایفا می‌کرد که پیش از انقلاب در کافه‌ها می‌خواند. آرام آرام رشد می‌کرد اما در آستانه به‌دست آوردن شهرت عمومی، به خاطر انقلاب به زندان می‌افتاد و بعد از آزادی دیگر سراغ خوانندگی نمی‌رفت. دخترش زمینه سفر او به ترکیه را فراهم می‌کرد تا در هفته فرهنگی ایران آواز بخواند. پرستویی به‌طور کلی صدای خوبی دارد و در این فیلم هم صدایش منطبق با یک خواننده پیش از انقلاب است.

نوید محمدزاده | خشم و هیاهو | هومن سیدی | 1394
فیلم «خشم‌وهیاهو» درباره زندگی خواننده‌‌ی مشهور و محبوبی به نام خسرو است که علی‌رغم تاهل و تعهدش، با زنی جوان از طرفدارانش رابطه‌‌ی عاطفی برقرار می‌کند. همسرش بعد از اینکه متوجه خیانت او می‌شود تصادف می‌کند و قطع نخاع می‌شود. رابطه خسرو با زن جوان ادامه پیدا می‌کند و به قتل همسر سابقش می‌انجامد. شاید می‌شد خسرو یک ستاره سینما باشد یا فردی موفق در هر عرصه دیگر. درواقع فیلم به تغییر خلق‌وخو و اضمحلال شخصیت یک ستاره می‌پردازد. کسی که به واسطه شهرت طرفداران زیادی به دست می‌آورد و حالا این طرفداران می‌توانند مسیر زندگی‌اش را تغییر دهند. محمدزاده روی سن می‌رود و قطعاتی با صدای رضا کولغانی، خواننده گروه داماهی اجرا می‌کند. صدا روی تصویر می‌نشیند و محمدزاده هم در اجرا روی سن موفق ظاهر می‌شود.

حامد بهداد | دندون‌طلا | داوود میرباقری | 1394
حامد بهداد در مینی‌سریال «دندون‌طلا» نقش بلبل را بازی می‌کرد؛ جوانی که در قهوه‌خانه قنبر دیزل مشغول خوانندگی بود. بلبل در مراسم‌های عروسی هم می‌خواند و رفته‌رفته معتاد می‌شد. صدای حامد بهداد و قطعه‌هایی که اجرا می‌کرد از جمله نقاط قوت این سریال بود. بهداد یکبار دیگر در فیلم «نیمه‌شب اتفاق افتاد» خوانندگی را تجربه کرد. اینبار هم در مجالس عروسی و عزا می‌خواند. حالا هم که در فیلم «مفت‌بر»، میکروفن به دست می‌گیرد و می‌خواند. بهداد در دسته بازیگران خوش‌صدای سینمای ایران جا می‌گیرد. او حتی به‌شکل حرفه‌ای هم خوانندگی کرده و یک آلبوم موسیقی هم با صدای او منتشر شده است.

محسن تنابنده | شاهگوش | داوود میرباقری | 1392
محسن تنابنده در سریال «شاهگوش» سه نقش بازی کرد که در یکی از آنها خواننده‌ای به نام شب‌نما بود. با گریم ابی به مجالس می‌رفت و آهنگ‌های او را اجرا می‌کرد. شب‌نما نه‌تنها صدای ابی را تقلید کرد که در نوع حرکات دست‌ها و سر هم مقلد او بود. تا جایی که امکان نداشت او را ببینیم به یاد ابی واقعی نیفتیم. درست است که تنابنده ته‌صدایی دارد اما خواندن به شیوه آقای صدا کار هرکسی نیست. او در شاهگوش چندترانه مشهور این خواننده را تقلید کرد که به‌شدت مورد استقبال قرار گرفت. کار محسن تنابنده از این جهت ارزشمند بود که زیر یک گریم سنگین کارش را پیش می‌برد. او ساعت‌ها گریم می‌شد و باید در شرایطی سخت ریزه‌کاری‌های کاراکتر را به نمایش می‌گذاشت. محسن تنابنده از پس این کار سخت برآمد و یکی از نقش‌های خوب کارنامه‌اش را به ثبت رساند.

بهرام رادان | سنتوری | داریوش مهرجویی | 1385
بهرام رادان در فیلم «سنتوری» نقش خواننده‌ای را ایفا کرده که با هنرش همه را شیفته می‌کند و مورد توجه همه قرار می‌گیرد. او در مجالس عروسی و مهمانی‌ها می‌نوازد و می‌خواند اما رفته‌رفته در دام اعتیاد می‌افتد و زندگی‌اش از هم می‌پاشد. رادان با اینکه نقش یک خواننده را دارد اما با صدای خودش در این فیلم اجرا نمی‌کند و صدای محسن چاوشی روی آن قرار می‌گیرد. آن زمان محسن چاووشی مجوز نداشت و خواننده زیرزمینی محسوب می‌شد. وزارت صدای چاوشی را نپذیرفت و قرار شد خود بهرام رادان بخواند و اتفاقا به‌خاطر تمرین‌های مکرر از پس کار هم برآمد. بعد هم که فیلم مجوز نگرفت و با صدای چاوشی به‌صورت قاچاق منتشر شد. صدای چاوشی به قدری با تصویر و شیوه اجرای رادان هماهنگ بود که مورد توجه همه قرار گرفت. بهرام رادان با نقش علی در فیلم «سنتوری» شمایلی متفاوت از جوانی معتاد به تصویر کشید و هم از داوران جشنواره فجر، هم مخاطبان سینما و هم منتقدان ستایش شد. او از بیست‌وپنجمین دوره جشنواره فیلم فجر برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد و نامزد تندیس حافظ بهترین بازیگر نقش اول مرد در سال ۱۳۸۹ شد.

محمدرضا گلزار | گل یخ | کیومرث پوراحمد | 1383
محمدرضا گلزار در فیلم «گل‌یخ» نقش خواننده‌ای به نام کیوان را دارد که در گذشته دلبسته دختری به نام ترگل شده و به خاطر مخالفت پدرش نتوانسته با او زندگی کند. او بعد از زلزله رودبار گمان می‌کند ترگل مرده است و رابطه جدیدی شروع می‌کند. اسم هنری‌اش را کیوان می‌گذراند و به عنوان بازیگر و خواننده فعالیت می‌کند. تا اینکه مثل فیلم «سلطان قلب‌ها» در یک فیلم با دخترش همبازی می‌شود و مجددا به خانواده‌اش می‌رسد. محمدرضا گلزار پیش از آنکه بازیگر شود، در زمینه موسیقی فعالیت می‌کرد و به‌عنوان نوازنده گیتار به شهرت رسیده بود.از این هنر در گل یخ استفاده کرده. او در این فیلم چندقطعه عاشقانه خواند. نظرها نسبت به خوانندگی گلزار متفاوت بود اما خودش موسیقی و خوانندگی را پی گرفت و بارها کنسرت زنده گذاشت. «گل یخ» فیلم موفقی نبود و گلزار به خاطر خواندن در این فیلم موقعیت ویژه‌ای به دست نیاورد.

فرهاد آییش | مکس | سامان مقدم | 1383
فرهاد آییش در فیلم «مکس» به کارگردانی سامان مقدم نقش یک خواننده خالتور را بازی کرد که به جای یک نخبه ایرانی مقیم خارج از کشور از سوی وزارت ارشاد دعوت می‌شد تا به ایران بیاید و در یک همایش فرهنگی شرکت کند. درست وقتی همه منتظر اجرای یک رهبر ارکستر برجسته و نامی هستند، مکس خواننده آهنگ‌های روحوضی به ایران می‌آید و موقع اجرا ازه مشخص می‌شود چه اشتباهی رخ داده است. آییش در این فیلم ترانه‌های قدیمی کوچه‌وبازاری را اجرا می‌کند خوش‌صدا نیست اما لحن این ترانه‌ها را خوب درمی‌آورد و به برگ برنده اصلی این فیلم تبدیل می‌شود. «مکس» یک فیلم کمدی انتقادی است که روی مشکلات خواننده‌ها و سخت‌گیری‌های وزارت ارشاد دست گذاشته. این جابه‌جایی و تغییر موقعیت‌ها، باعث شد «مکس» به یکی از کمدی‌های موفق دهه هشتاد تبدیل شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره