حبیب اسماعیلی:هزینه برگزاری جشنواره های سینمایی به ساخت سالن اختصاص داده شود
بروزرسانی
خبرگزاري ايرنا: تهيه کننده فيلم سينمايي تصوير آخر پيشنهاد کردکه هزينه برگزاري جشنواره هاي سينمايي براي يکسال صرف ساخت سالن هاي نمايش فيلم شود.
ˈحبيب اسماعيليˈ به کمبود تعداد سالن سينمايي در کشور اشاره کرد و گفت که هزينه برگزاري جشنواره هاي رنگارنگ سينمايي براي يکسال هزينه توليد ساخت سالن سينمايي شود.
وي ادامه داد: هر جشنواره ميلياردي هزينه در بردارد، معتقدم حداقل 10 جشنواره سينمايي داريم که مي توان آنها را برگزار نکرد و هزينه برپايي اين رويدادها را به ساخت سالن اختصاص داد.
اين تهيه کننده سينما جشنواره فيلم فجر را مهمترين رويداد سينمايي کشور دانست و گفت: مي توان براي يکسال تنها اين جشنواره را برگزار و ديگر رويدادهاي سينمايي را متوقف کرد تا بودجه حاصل صرف ساخت چند پرديس سينمايي شود.
اسماعيلي افزود: مي توان سالن هاي ايجاد شده را به نام جشنواره هايي که يکسال برگزار نمي شود نامگذاري کرد و همه نهادها نيز در اين راه همراهي لازم را داشته باشند.
تهيه کننده فيلم ساده لوح همچنين به نحوه اکران فيلم هاي سينمايي اشاره کرد و ادامه داد: اکران همزمان 12 اثر سينمايي اجباري بوده و چاره اي جز نمايش عمومي اين آثار وجود نداشته است.
وي در عين حال يادآور شد که بايد به سينماداران هم حق داد و از سويي به فکر دغدغه تهيه کنندگان مبني بر اينکه برخي فيلم ها پشت خط اکران مانده اند نيز توجه کرد.
تهيه کننده فيلم خاطره تاکيد کرد:هريک از تهيه کنندگان از مديران سينما توقع دارند فيلمشان را در سالن مورد نظر اکران کند اما به هر حال اين ظرفيت براي همه آثار که به صورت گسترده نمايش داده شود، وجود ندارد.
اسماعيلي توضيح داد: بايد شرايط اکران به صورت منطقي و با در نظر گرفتن شرايط موجود بررسي و بدون در نظر گرفتن وضعيت فيلم ها، اعلام فيلمسوزي نکنيم.
وي گفت: مشکل اساسي ما که امروز در اکران نمايان شده صدور پروانه ساخت براي طرح هايي است که قابليت توليد به صورت يک اثر سينمايي را نداشته و در نهايت اين فيلم ها پس از توليد گاه به اکران نمي رسند.
اين پخش کننده سينما افزود: برخي فيلم هايي که پشت اکران مانده اند يا در حد اثر ويديويي بوده و يا مخاطبان اين آثار بسيار اندک هستند.
اسماعيلي به ظرفيت توليد فيلم در سينماي ايران اشاره کرد و توضيح داد: وقتي سينماي ايران ظرفيت اکران50 اثر سينمايي در سال را دارد چرا بايد بيش از اين تعداد فيلم بسازيم؟
وي ادامه داد: توليد 100 اثر سينمايي سبب ايجاد شرايط بدي براي اکران شده و همه کارگردانان و تهيه کنندگان اين آثار نيز معتقدند که فيلمشان بهترين اثر است در حالي که ظرفيت اکران به اين اندازه نيست.
اين تهيه کننده سينما گفت:اين روند سبب شده تعداد بسياري از فيلم ها پشت اکران بماند و در نهايت شائبه هايي همچون وجود مافيا و مسائل اينچنيني در سينما پيش آيد.