لحظهشماری برای آغاز رسمی اکران «محمد(ص)» در سکوت تبلیغاتی
تسنيم
بروزرسانی
تسنيم/ صادقيان رئيس هيات مديره شرکت سينمايي نورتابان گفته بود که شروع برنامه هاي تبليغاتي فيلم «محمدرسول الله (ص)» از ۲۰ مردادماه خواهد بود ولي کمتر از ده روز به اکران فيلم باقي است و هيچ مواد تبليغي در اختيار رسانهها قرار نگرفته است.
623.3 ميليارد ريال رقم رسمي است که به عنوان هزينه هاي فيلم فاخر«محمد رسول الله (ص)» به صورت رسمي اعلام شده است. مجيد مجيدي کارگردان اين فيلم پس از چند سال پژوهش و تحقيق بر روي اين پروژه سينمايي مراحل توليد را از عيد قربان سال 90 شروع کرد.
پنجم شهريورماه و در شب ميلاد امام رضا (ع)، فيلم سينمايي «محمد رسول الله (ص)» اکرانش را در سراسر کشور شروع ميکند. اين فيلم همزمان با ايران، در فستيوال مونترال کانادا، براي اکران بين المللي رونمايي ميشود.
مجيدي پيش از اين گفته بود که درخواستهاي متعددي از کشورهاي اسلامي منطقه براي اکران وجود دارد. اما اطلاع رساني نه چندان مناسب از زمان توليد فيلم تا امروز، منجر به واکنشهاي متفاوتي در خصوص اکران کشورهاي اسلامي شده است.
چندي پيش خبرگزاري آناتولي ترکيه از اکران خصوصي فيلم «محمد رسول الله (ص)» در استانبول ترکيه خبر داد. اکران خصوصي که با تحسين 4 منتقد سينمايي اين کشور همراه شده است.
با اين وجود، به اذعان مجيدي، مشکلات زيادي در اکران جهاني اين فيلم سينمايي وجود دارد. برخي رسانههاي عربي از عربستان تا مصر از زمان توليد فيلم واکنشهاي متفاوتي، داشتند.
مجيد مجيدي کارگردان و محمد مهدي حيدريان مدير پروژه فيلم محمد رسول الله(ص)، پايان سال گذشته اعلام کردند که کميته اکران اين فيلم در شرکت سينمايي نور تابان تشکيل شده است تا شرايط اکراني مناسب داخل و خارج از کشور فراهم شود.
شرکت سينمايي نور تابان علاوه بر مالکيت و تهيه کنندگي، حق پخش فيلم را هم بهعهده دارد. رحمت الله صادقيان رئيس هيات مديره شرکت سينمايي نورتابان دو هفته قبل، در گفتوگويي که با روابط عمومي نور تابان داشته است، گفت: کميته برنامه ريزي براي اکران فيلم محمد (ص) به کارگرداني مجيد مجيدي در دو بخش داخلي و بين المللي برنامه ريزي هاي مشخصي انجام داده و علاوه بر برنامه هايي براي اکران داخلي طرح هاي خوبي نيز براي اکران بين المللي فيلم درنظر داريم.
صادقيان رئيس هيات مديره شرکت سينمايي نورتابان همچنين گفته بود که برنامه هاي تبليغاتي و همچنين اطلاع رساني هاي گسترده براي نمايش فيلم از 20 مردادماه آغاز مي شود.
کمتر از ده روز به اکران سنگينترين پروژه تاريخ سينماي ايران باقي مانده است و سوال اينجاست که رسانههاي سينماي ايران، براي انعکاس مواد تبليغي مناسب بايد به سراغ کدام مرجع بروند.
صبح امروز، سايت رسمي اطلاع رساني فيلم سينمايي «محمد رسول الله (ص)» رونمايي شد. سايتي که اگر چه دير کارش را شروع کرد ولي تک عکس وخبرهاي اين پروژه فاخر سينمايي را به صورت قطره چکاني در اختيار رسانهها و روزنامهها قرار مي دهد.
آدرس سايت رسمي محمد رسول الله (ص): http://news.mohammadmovie.com .
همه چيز، خيلي آرام براي اکران فيلم «محمد رسول الله (ص)» آماده ميشود. پيش از اين ايوبي رئيس سازمان سينمايي اعلام کرده بود که براي اکران موفق و موثر اين فيلم در کشور بالغ بر 100 مجتمع فرهنگي در شهرهاي پر جمعيت تجهيز شدند.
گويا بنا هست، آغاز ديرهنگام فعاليتهاي تيم اطلاع رساني «محمد رسول الله (ص)» از فردا روز دوشنبه 26 مردادماه باشد. نشست خبري اين فيلم قبل از آغاز اکران سراسري «محمد رسولالله (ص)»، ساعت 19 در شهرک سينمايي پيامبر اعظم (ص) برگزار ميشود.
رسانه ملي هم آمادگي خود را براي حمايت از اکران فيلم اعلام کرده است. علي اصغر پورمحمدي معاون سيما در نشستي که اواسط مرداد ماه با عوامل توليد فيلم «محمد رسول الله (ص)» داشتند بر اطلاع رساني و تبليغات موثر رسانه ملي براي اين فيلم تاکيد کرد و گفت: در کنار تهيه تيزر و آنونس هاي مناسب، شبکه هاي افق و مستند هم مي توانند مستندهاي جذابي را تهيه و پخش کنند.
معاون سيما همچنين اعلام کرد: کميتهاي 3 نفره براي برنامهريزي و تقسيم کار تبليغ فيلم محمدرسولالله(ص) از مديران سيما تعيين ميشوند تا با توليد و ساخت و پخش برنامههاي جذاب پشت صحنه و حضور برخي عوامل در برنامههاي سيما اقدام نمايد.
داستان فيلم سينمايي «محمد رسول الله (ص)» از محاصره مسلمانان در شعب ابيطالب آغاز ميشود و به پيش از تولد پيامبر اسلام باز ميگردد. در اين فيلم مخاطب شاهد وقايعي است که پيش از تولد پيامبر اسلام تا 12 سالگي ايشان را در بر ميگيرد. صحنههاي وفات مادر رسول اکرم در روستاي ابواء و صحنههاي مربوط به دوران شيرخوارگي و خردسالي پيامبر در روستاي سعديه هم از ديگر بخشهاي فيلم است.