نماد آخرین خبر

رضا رویگری :راه ورود به عرصه بازیگری فقط پول است

منبع
بروزرسانی
رضا رویگری :راه ورود به عرصه بازیگری فقط پول است
: پارسينه - رضا رويگري: اين روزها مقوله سينما و ورود به دنياي بازيگري طوري شده که در هيچ جاي دنيا شاهد آن نيستيم. در هيچ جاي دنيا بازيگران با پول و پارتي وارد دنياي بازيگري نمي‌شوند. ما که سال‌هاي زيادي است در اين حوزه فعاليت مي‌کنيم اوايل علي‌رغم اطلاع از اين وضع اين مساله را کتمان مي‌کرديم چون به ضرر سينما بود اما امروز با شرايط موجود حتي امکان کتمان اين موضوع هم وجود ندارد. اين روزها مقوله "چقدر بدم بازي کنم" آنقدر فراگير است که مي‌توان به جرات گفت راه ورود به اين عرصه فقط پول است. با وجودي که کساني که اين‌گونه وارد مي‌شوند، هرگز به‌ جايي نمي رسند اما چه کسي پاسخگوي تماشاگري است که اين افراد نابلد را تماشا مي‌کند. چند وقت پيش خبرنگاري در مورد تاثير کلاس‌هاي بازيگري از من سوال کرد. در جواب او گفتم حداقل اين کلاس‌ها باعث مي‌شود تازه‌واردان الفباي بازيگري را بياموزند. اينکه امروز در سينما و تلويزيون حضور بازيگران شاخص کمرنگ شده دليلي جز حضور ناکاربلدها ندارد. همين موضوع سبب کم شدن مخاطب و صدمه ديدن بدنه سينما و تلويزيون شده است.مسئولين بايد سعي کنند کساني که مردم دوستشان دارند را حفظ کنند. مقصر اينکه امروز شاهد حضور چنين بازيگراني هستيم فقط مسئولين هستند. اين موضوع مثل اين‌است که اشخاصي در خانه من رفت وآمد کنند و من ندانم آنها چه کساني هستند و چگونه وارد شدند. مسئولين بايد پاسخگوي ورود اين ميهمانان ناخوانده باشند. چطور براي هرکاري در اين کشور صد فيلتر وجود دارد اما براي اين موضوع هيچ فيلتري وجود ندارد. البته اين کار هم مثل همه کارهاي ديگر به جوانان احتياج دارد. در هاليوود هم بازيگراني که سال‌هاست در بازيگري فعاليت دارند جاي خود را کم‌کم به جوانان مي‌دهند و حضورشان کمرنگ مي‌شود اما نکته اينجاست که به جوانان شايسته اجازه ورود مي‌دهند نه هر کس. من به شخصه تمايلي به ديدن اين تلويزيون ندارم و هر از گاهي سراغ آن مي‌روم. اينقدر بازيگران ناکاربلد که بيان و صورت و صدا و خلاصه بگويم، ملزومات اوليه بازيگري را ندارند در تلويزيون حضور دارند که من به شخصه رغبتي براي تماشاي آن ندارم. اين طور مي‌شود که مردم سراغ شبکه‌هاي ماهواره‌اي مي‌روند و آن شبکه‌ها از تبليغات کاذب خود چندين برابر سينماي ما درآمد دارندو در نتيجه به توليدات خود مي‌ افزايند. چطور است که مختار در بازپخش، مخاطبانش از سري اول آن بيشتر مي‌شود. کار اگر فيلمنامه خوب، بازگر خوب و کارگردان خوب داشته باشد، مخاطب را جذب مي‌کند. در پايان فکر مي‌کنم مسئولين ذي‌ربط بايد براي اين مشکل چاره‌اي بيانديشند تا تلويزيون سينما همين مخاطب کم را هم از دست ندهد.