مهر/ مسعود رضي مسئول «سينماماشين» فيلم سينمايي «خروج» به کارگرداني ابراهيم حاتميکيا عنوان کرد که عايدي اين فيلم از «سينماماشين» ۱۵۰ ميليون تومان بود.
مسعود رضي مسئول اکران فيلم سينمايي «خروج» به کارگرداني ابراهيم حاتمي کيا در «سينماماشين» درباره ميزان فروش اين فيلم در اين طرح گفت: «سينماماشين» فيلم سينمايي «خروج» تقريبا يازده شب در ۲ سانس در پارکينگ شماره سه برج ميلاد انجام شد و در تمام اين شبها ظرفيت پارکينگ به طور صد در صد پر شد يعني در هر سانس پذيراي ۱۶۴ خودرو بوديم. ما هر روزي که سايت فروش بليت را براي روزهاي آينده باز ميکرديم طي سه، چهار ساعت ظرفيت سانس تکميل ميشد از همين رو استقبال خوبي داشتيم.
وي افزود: حدود ۳ هزار و ۵۰۰ خودرو در طرح «سينماماشين» فيلم سينمايي «خروج» شرکت کردند. در هر خودرو حداقل ۲ نفر حضور داشتند حتي گاهي در برخي از خودروها ۵ سرنشين هم حضور داشت بنابراين حدود ۸ هزار مخاطب در اين طرح به تماشاي «خروج» نشستند. با توجه به اينکه قيمت بليت هر خودرو ۴۰ هزار تومان بود، به طور تقريبي چيزي نزديک به ۱۵۰ ميليون تومان از اين طريق عايد «خروج» شد.
رضي بيان کرد: ما در حال توسعه «سينماماشين» هستيم و مجموعههاي مختلفي براي انجام اين کار تمايل نشان دادهاند اما از آنجايي که ما اين کار را شروع کرده و تجربههايي هم اندوخته ايم به عنوان مشاور در کنارشان ايستادهايم از همين رو از مجموعه نورتابان گرفته تا مجموعههاي خصوصي در حال گسترش اين طرح هستند. اين طرح هرکجا هم راهاندازي شود اولين فيلمي که در آن به نمايش دربيايد فيلم سينمايي «خروج» است براي مثال قرار است در چند نقطه از تهران، مشهد، اصفهان، قم و شيراز راهاندازي شود بنابراين حدود ۱۰ روز يا دو هفته «خروج» در اين مراکز به نمايش گذاشته ميشود.
در حالي که تلويزيون به ما قول پخش ۲۰۰ تيزر را داده بود اما تيزرهاي اين فيلم تنها در ۳۰ نوبت از تلويزيون پخش شد که آنچنان که بايد و شايد موثر واقع نشد ولي در مجموع اکران آنلاين «خروج» اتفاق خوبي بودمسئول «سينماماشين» فيلم سينمايي «خروج» اظهار کرد: همه اين مراکز در تلاش هستند تا در عيد فطر راهاندازي شوند. در حال حاضر نيز چند نقطه در تهران در حال آمادهسازي است براي مثال قرار است تا محرم و صفر طرح «سينماماشين» در برج ميلاد ادامه داشته باشد ضمن اينکه قرار است ۲ محوطه براي اين منظور در غرب تهران، يک مرکز در شرق و يک مرکز در جنوب تهران راه اندازي شود. شروع کار همه اين مراکز هم با «خروج» است.
رضي تصريح کرد: ما بايد حتما فيلمها را در شرايط اقتصادي درست اکران کنيم، يک سري از فيلمها مخاطبان خاص و يک سري مخاطبان عامتري دارند که ميشود هم در پلتفرمها به نمايش گذاشت و هم در اين طرح جانمايي کرد که ما مشغول بررسي اين امور هستيم. در ادامه نيز ما حتما تعدادي از فيلمهاي اوج را در اين طرح «سينماماشين» اکران خواهيم کرد.
وي در ادامه با اشاره به اکران آنلاين فيلم «خروج» گفت: اکران آنلاين «خروج» بهعنوان اولين فيلمي که در اين ساختار به نمايش گذاشته شد، شروع خوب و موفقي داشت که به نظرم مخاطبان آن در روز اول با تعداد مخاطبان فيلمهاي پرفروش برابري ميکرد. با اين وجود اين فيلم نياز به تبليغات تلويزيوني داشت. در حالي که تلويزيون به ما قول پخش ۲۰۰ تيزر را داده بود اما تيزرهاي اين فيلم تنها در ۳۰ نوبت از تلويزيون پخش شد که آنچنان که بايد و شايد موثر واقع نشد ولي در مجموع اکران آنلاين «خروج» اتفاق خوبي بود و توانستيم يک درآمد ۲ و نيم ميلياردي داشته باشيم. چيزي بيش از ۲۰۰ هزار يوزر هم به تماشاي اين فيلم نشستند که هر يوزر برابر با ۲ و نيم نفر است يعني تقريبا ۷۵۰ هزار نفر به تماشاي «خروج» نشستند.
رضي با اشاره به «سينماماشين» فيلم «جهان با من برقص» هم گفت: با توجه به اينکه ما تجربهاي را در راه اندازي «سينماماشين» کسب کرده بوديم و ميتوانستيم به دوستان مشاوره بدهيم با «جهان با من برقص» هم همکاري کرديم براي مثال قيمت بليت «خروج» به صورت ثابت چهل هزار تومان بود اما دوستان «جهان با من برقص» گفتند دوست دارند قيمت بليت متغير باشد و آن را بالاتر ببرند چون ۴۰ هزار تومان براي آنها مقرون به صرفه نبود از همين رو ميانگين قيمتهاي بليت «جهان با من برقص» ۶۰ هزار تومان بود ولي بليت ۳۰ هزار توماني هم داشت يعني مثل کنسرتها که قيمت صندليها متغير است.
وي توضيح داد: در پارکينگ شماره سه برج ميلاد جايگاههايي وجود دارد که برخي بهترين ميدان ديد را دارند براي مثال جايگاههاي انتهايي از اين دست هستند ولي هرچه به کنارهها برويد ميدان ديد محدودتر ميشود بنابراين عوامل «جهان با من برقص» بر اساس جايگاهها قيمتها را تعيين کردند. از همين رو قيمت بليتها بين ۳۰ تا ۸۰ هزار تومان بود اما ميانگين آن چيزي نزديک به ۶۰ هزار تومان ميشد.
رضي در پايان اظهار کرد: در اين طرح همه مدل خودرو شرکت کردند اتفاقا اين بار پرايد هم وجود داشت. به همين ترتيب از ۱۶۰ خوردو قيمت يک سوم از بليت هايشان ۴۰ هزارتوماني بود اما يک سري جايگاهها گران تر شد. اگر ميخواهيم چرخ «سينماماشين» بچرخد بايد کاري کنيم که صاحب فيلم ترغيب شود يکي از المانهاي ترغيب هم درآمد است.
بازار