باشگاه خبرنگاران/ مرکزتحقيقات رسانه ملي در آخرين نظرسنجي پرمخاطب ترين برنامه و شبکه تلويزيوني را اعلام کرد.
راساس نظرسنجي مرکز تحقيقات رسانه ملي درباره پرمخاطبترين برنامههاي تلويزيون در ارديبهشت ۹۹ مشخص شد حدود ۸۶ درصد بيننده برنامههاي مختلف سيماي جمهوري اسلامي ايران هستند، برنامه دورهميشبکه نسيم با ۵۶.۵ درصد مخاطب در راس برنامههاي سيما ايستاد و شبکه نسيم با سه برنامه و شبکه مستند هم با دوبرنامه درميان ۱۰ برنامه پرمخاطب تلويزيون بيشترين سهم را درميان شبکههاي سيما دارند.
براساس نظرسنجي مرکز تحقيقات رسانه ملي بعد از شبکههاي نسيم و شبکه مستند، شبکههاي پنج، يک، سه، دو و آموزش هرکدام با يک برنامه در رتبههاي بعد از ۱۰ برنامه پرمخاطب سيما قرارگرفته اند که شرح آنها به اين ترتيب است:
۱-دورهمي شبکه نسيم ۵۶.۵ درصد
۲-کودک شو شبکه نسيم ۳۶.۴ درصد
۳-مستندحيات وحش شبکه مستند ۳۵.۲ درصد
۴-ايرانگرد شبکه مستند ۲۵.۸ درصد
۵-به خانه برميگرديم شبکه پنج ۲۵.۳ درصد
۶-ويتامين خ شبکه نسيم ۲۰ درصد
۷-سيماي خانواده شبکه يک ۱۹.۹ درصد
۸-فوتبال برتر شبکه سه ۱۸.۲ درصد
۹-بچه محل عموپورنگ شبکه دو ۱۷.۴ درصد
۱۰-مدرسه تلويزيوني ايران شبکه آموزش ۱۶.۴ درصد
براساس اين نظرسنجي برنامههاي بالاي ۱۰درصد مخاطب شبکههاي مختلف سيما نيز به اين شرح است:
شبکه يک سيما سه برنامه:
۱-سيماي خانواده ۱۹.۹ درصد
۲-مسابقه ايران ۱۳.۶ درصد
۳-ورزش و مردم ۱۱.۳ درصد
شبکه دو سيما يک برنامه:
بچه محل عموپورنگ ۱۷.۴ درصد
شبکه سه سيما سه برنامه:
۱-فوتبال برتر ۱۸.۲ درصد
۲-طبيب ۱۵.۹ درصد
۳-ميدون ۱۲.۳ درصد
شبکه پنج سيما يک برنامه:
به خانه برميگرديم ۲۵.۳ درصد
شبکه آموزش سيما دو برنامه:
۱-مدرسه تلويزيوني ايران ۱۶.۴ درصد
۲-دکترسلام ۱۶ درصد
شبکه قرآن و معارف سيما يک برنامه:
ياد خدا ۱۳.۶ درصد
شبکه مستند سيما دو برنامه:
۱-مستند حيات وحش ۳۵.۲ درصد
۲-ايرانگرد ۲۵.۸ درصد
شبکه ورزش سيما سه برنامه:
۱-ويدئو چک ۱۵.۴ درصد
۲-فوتبال ۱۲۰، ۱۴.۵ درصد
۳-لذت فوتبال ۱۲.۱ درصد
شبکه سلامت سيما دو برنامه:
۱-ضربان ۱۲.۷ درصد
۲-مادر، کودک، تندرستي ۱۲.۱ درصد
شبکه نسيم سيما پنج برنامه:
۱-دورهمي ۵۶.۵ درصد
۲-کودک شو ۳۶.۴ درصد
۳-ويتامين خ ۲۰ درصد
۴-کتاب باز ۱۵.۷ درصد
۵-خونه موني ۱۱.۱ درصد
بازار