نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سینما و چهره ها

سیدجواد هاشمی: تلویزیون فیلم ۵ میلیاردی‌ام را ۱۳۰ میلیون خرید!

منبع
مهر
بروزرسانی
سیدجواد هاشمی: تلویزیون فیلم ۵ میلیاردی‌ام را ۱۳۰ میلیون خرید!

مهر/ سيدجواد هاشمي با ابراز نارضايتي از تجربه اکران آنلاين فيلم‌هايش، به دليل خسارت ناشي از دانلودهاي غيرقانوني، از مبلغ پرداختي از سوي تلويزيون بابت خريد حق پخش «پيشوني سفيد۳» نيز انتقاد کرد.
سيدجواد هاشمي تهيه‌کننده و کارگردان سينما درباره فعاليت‌هاي سينمايي خود گفت: هرچند مي‌خواستم اکران «تورنادو» در سينماها ادامه داشته باشند، اما آن را به صورت آنلاين اکران کردم و متاسفانه نتيجه مثبتي از اين کار نگرفتم، در واقع اين کار براي من خروجي خوبي نداشت چرا که دانلود غيرقانوني براي اين فيلم سينمايي بسيار زياد بود و همين مساله به فروش فيلم در اکران آنلاين ضربه زد.

وي بيان کرد: البته برخي مي‌گويند که اکران آنلاين اين فيلم فروش خوبي داشته است و بيش از ۲۰ هزار بازديدکننده در اکران آنلاين داشتيم، اما پولي که از اين اکران به دست آورديم قابل مقايسه با هزينه توليد نبود، به همين دليل ترجيح مي‌دهم ديگر اين نوع از اکران را تجربه نکنم.
اين بازيگر سينما توضيح داد: پيش از اين قرار بود که ادامه اکران اين فيلم در سينماها باشد اما متاسفانه بعد از باز شدن سينماها به اين فيلم اکران مجدد ندادند، به من گفتند در اين شرايط والدين بچه‌ها را به سينما نمي‌آورند و اگر فيلم اکران هم شود، کسي براي ديدن فيلم به سينما نمي‌آيد.

وي ادامه داد: در نهايت دانلود غيرقانوني «تورنادو» بيشتر از اکران آنلاين جواب داد، «پيشوني سفيد ۳» هم بيش از ۲۰۰ هزار دانلود غيرقانوني داشت و اين رقم، عدد بالايي است، من از پدر و مادرها اين گلايه را دارم که به راحتي هم به بچه‌ها آموزش غلط مي‌دهند و هم به آنها دانلود غيرقانوني را يک سرقت فرهنگي به حساب مي‌آيد، ياد مي‌دهند. علاوه‌بر آن پدر و مادرها مي‌گويند فيلم‌هاي مورد علاقه را در سينما ببينيم اما تا نوبت بچه‌ها مي‌شود، تصميم مي‌گيرند که از دانلود غيرقانوني استفاده کنند.



کارگردان فيلم «اختاپوس» تاکيد کرد: بي‌شک سينما در شرايط فعلي در معرض شکستي بزرگ قرار دارد.

وي ادامه داد: در حال حاضر ۲ فيلم سينمايي «جزيره فضايي» و «شهر گربه‌هاي ۱» را آماده اکران دارم و نمي‌دانم چه تصميمي براي اکران اين فيلم‌ها بگيرم، متاسفانه در شرايط فعلي تلويزيون نيز با ما همراهي نمي‌کند و هيچ تبليغ مناسبي براي اين فيلم‌ها ندارد و بيشتر آثاري که موردپسند خود است را در تلويزيون تبليغ مي‌کند.

هاشمي گفت: در چنين شرايطي که از هيچ کجا حمايتي دريافت نمي‌کنيم حيات سينماي کودک چگونه مي‌تواند ادامه پيدا کرده و نفس بکشد، متاسفانه هيچکس توجهي به اين شرايط نمي‌کند. به عنوان يک کارگردان و تهيه‌کننده سينماي کودک از شرايط فعلي خسته شده‌ام چرا که بدهکاري‌هاي من براي ساخت فيلم‌ها زياد شده است و تنها چيزي که از توليد فيلم کودک به من مي‌رسد رضايت و لذت مخاطب از ديدن اين فيلم‌ها است که البته براي من بسيار مهم است.

وي با اشاره به خريد «پيشوني سفيد ۳» توسط تلويزيون توضيح داد: تلويزيون در حال حاضر «پيشوني سفيد ۳» را با ۱۳۰ ميليون تومان خريداري کرده است که اين مبلغ حتي دستمزد يک بازيگر اين فيلم نيست، اگر مي‌خواستم با وضعيت اقتصادي فعلي «پيشوني سفيد ۳» را بسازم بايد ۵ ميليارد تومان هزينه مي‌کردم آن وقت تلويزيون براي خريد حق پخش اين فيلم فقط ۱۳۰ ميليون تومان پرداخت کرده است.

هاشمي در پايان درباره ديگر فعاليت‌هاي خود گفت: يک پيشنهاد براي ساخت سريال خانگي دارم که شايد «پيشوني سفيد» ۴ تا ۱۶ را به صورت سريال جلوي دوربين ببرم که هنوز تصميم نهايي براي اين کار نگرفته‌ام.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar