نماد آخرین خبر

برنامه کامل نمایش فیلم‌های ایرانی در جشنواره ونیز

منبع
ايسنا
بروزرسانی
برنامه کامل نمایش فیلم‌های ایرانی در جشنواره ونیز

ايسنا/ فيلم‌هاي «خورشيد»، «جنابت بي‌دقت» و «دشت خاموش» به‌عنوان نمايندگان سنيماي ايران در چندين نوبت در هفتاد و هفتمين جشنواره فيلم ونيز به روي پرده خواهند رفت.
جشنواره فيلم ونيز برنامه نمايش بخش هاي مختلف هفتاد و هفتمين دوره اين رويداد سينمايي را اعلام کرد و بر اين اساس فيلم «خورشيد» به کارگرداني مجيد مجيدي که به عنوان نماينده سينماي ايران در بخش رقابتي يکي از نامزدهاي شير طلاست در مجموع ۱۴ نمايش در جشنواره ونيز خواهد داشت. 

اين فيلم روز ۵ سپتامبر (۱۵ شهريور) در ساعت هاي ۱۹ / ۱۹:۳۰ / ۱۹:۴۵ / ۲۱:۳۰ / ۲۲ / ۲۲:۱۵ اولين نمايش هاي خود را در جشنواره براي اهالي سينما و رسانه تجربه خواهد کرد و روز ۶ سپتامبر (۱۶ شهريور) نيز در ساعت ۱۶:۴۵ يک نمايش و در ساعت ۲۲:۳۰ نيز دو نمايش همزمان براي عموم مردم و با بليت فروشي خواهد داشت. 

ساخته مجيدي روز ۷ سپتامبر (۱۷ شهريور) نيز چهار نمايش در سانس هاي ۸:۴۵ / ۱۱:۱۵ / ۱۹:۴۵ / ۲۰  و ۲۲:۳۰ براي اهالي سينما و رسانه خواهد داشت. 

در فيلم «خورشيد» به کارگرداني مجيد مجيدي و نويسندگي مشترک مجيدي و نيما جاويدي که اولين نمايش خود را در سي و هشتمين جشنواره فيلم فجر تجربه کرد و سيمرغ بهترين فيلم و فيلم نامه را گرفت؛ جواد عزتي,  علي نصيريان,  طناز طباطبايي,  روح الله زماني,  ابوالفضل شيرزاد,  شميلا شيرزاد,  علي غابشي,  ماني غفوري,  محمدمهدي موسوي و صفر محمدي بازي کرده اند و در خلاصه داستان اين ‌فيلم آمده است: علي کودک دوازده ساله اي است که همراه دوستانش با دزدي قطعات و کار در يک انبار لاستيک ، زندگيشان را مي گذرانند تا اينکه با پيشنهاد جديدي از سوي خلافکاران محل مواجه مي شوند.

فيلم «جنايت بي دقت» به کارگرداني شهرام مکري که در بخش افق هاي جشنواره ونيز به نمايندگي از سينماي ايران حضور دارد هم اولين نمايش جهاني خود را روز ۷ سپتامبر (۱۷ شهريور) در دو سانس ۱۹:۱۵ و ۲۱:۴۵ در ونيز و براي اهالي سينما و رسانه تجربه خواهد کرد و روز بعد آن (۸ سپتامبر، ۱۸ شهريور) نيز در ساعت ۱۴:۱۵ همزمان دو نمايش در سالن جداگانه براي عموم مردم خواهد اشت و روز ۹ سپتامبر (۱۹ سپتامبر) نيز در چهار نوبت در سانس هاي ۹ / ۱۱ / ۱۴:۱۵ و ۱۶:۳۰ بار ديگر ميزبان اهالي رسانه و سينماست. 

بابک کريمي، راضيه منصوري، ابوالفضل خاني، محمد ساربان، عادل يراقي، محمد بهرازنيا و بهزاد دوراني بازيگران فيلم جديد و ۱۳۹ دقيقه‌اي شهرام مُکري با عنوان «جنايت بي‌دقت» هستند. در خلاصه داستان اين فيلم که پخش بين المللي آن را نسرين ميرشب برعهده دارد،آمده است: « فيلم مضموني مرتبط با سينما دارد و درباره تماشاگراني است که قبل از شروع اکران فيلمي درباره ان حرف مي زنند و با شروع ماجراها بر پرده سينما، داستان‌ آنها و قصه فيلم با هم يکي ميشود.»

فيلم «دشت خاموش» ساخته احمد بهرامي، ديگر نماينده سينماي ايران در بخش افق هاي ونيز، در روز اول جشنواره دوم سپتامبر (۱۲ شهريور) در دو سانس ۱۹:۴۵ و ۲۲ براي اهالي سينما و رسانه رونمايي مي شود و روز سوم سپتامبر (۱۳ شهريور) هم دو نمايش عمومي در ساعت هاي ۱۴ و ۱۴:۱۵ خواهد داشت و در نهايت روز چهارم سپتامبر (۱۴ شهريور) نيز در سانس هاي ۹:۱۵ / ۱۱:۱۵ / ۱۴:۳۰ و ۱۷ بار ديگر ميزبان اهالي سينما و رسانه خواهد بود. 

«دشت خاموش» دومين فيلم احمد بهرامي با بازي علي باقري، فرخ نعمتي، مهديه نساج، مجيد فرهنگ و تورج الوند است. فيلم داستان لطف‌الله مردي تنهاست که به عنوان پيشکار در يک کوره آجرپزي کار ميکند و رابط ميان صاحب کوره و کارگران است. صاحب کوره روزي همه کارگران را جمع کرده و خبري را به آنها مي دهد که زندگي همه کارگران را دچار دگرگوني ميکند.

هفتاد و هفتمين جشنواره بين‌المللي فيلم ونيز به عنوان اولين رويداد مهم سينمايي که پس از بحران جهاني کرونا به صورت فيزيکي  برگزار مي‌شود، از تاريخ دوم سپتامير (۱۲ شهريور) با نمايش فيلم ايتاليايي «روابط» ساخته «دنيله لوکه‌تي» آغاز به کار خواهد کرد و تا ۱۲ سپتامبر ( ۲۲ شهريور ۱۳۹۹) ادامه خواهد داشت. 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar