نماد آخرین خبر

«خورشید» نماینده ایران در اسکار خواهد شد؟

منبع
بروزرسانی
«خورشید» نماینده ایران در اسکار خواهد شد؟

سينما ديلي/ فيلم مجيدي چه مسيري را براي معرفي به عنوان نماينده ايران بايد طي کند.
بر اساس قوانين امسال مراسم اسکار کشورها حداکثر تا تاريخ ۱۱ آذرماه فرصت دارند تا فيلم منتخب خود را به آکادمي اسکار معرفي کنند. همچنين فيلم‌هايي که از اول اکتبر ۲۰۱۹ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ اکران شوند مي‌توانند نماينده کشورشان در اسکار باشند. امسال فيلم هاي اکران آنلاين که زمان اکران سينمايي‌شان معلوم بوده اما به علت کرونا موفق به اکران نشدند هم مي‌توانند براي اسکار معرفي شوند هرچند همه فيلم‌هاي اکران آنلاين اين شانس را ندارند

در اين شرايط و با توجه به فيلم‌هاي اکران شده در ايران و برنامه‌هاي آينده سينماها هيچ فيلمي که صاحب يک تجربه موفق بين‌المللي باشد به چشم نمي‌خورد و تا اينجا دست سينماي ايران کاملا خاليست. از ميان فيلم‌هاي اکران نشده اما «خورشيد» مجيد مجيدي با حضور در بخش مسابقه جشنواره ونيز موفق‌ترين حضور بين‌المللي چند سال اخير سينماي ايران را داشته اما هيچ خبري از اکران عمومي اش نيست.
سازندگان «خورشيد» در شرايط بحراني سينماها در شيوع کرونا چند راه پيش رو دارند. در اين ميان اکران آنلاين به دليل ريسکهاي زيادش بعيد است مورد نظر سازندگان اين فيلم باشد. اکران عمومي گسترده هم در اين شرايط يعني نابود فروش بالقوه فيلم.
آيا سازندگان «خورشيد» براي معرفي به اسکار سراغ گزينه سوم بي دردسري به نام اکران عمومي محدود در يک يا چند شهرستان مي‌روند يا اساسا ترجيح مي‌دهند وارد رقابت براي معرفي به اسکار نشوند و تا سال آينده صبر کنند. سالي که بايد با رقيب قدري به نام اصغر فرهادي و «قهرمان» براي معرفي به اسکار رقابت کنند و ديگر خبري از مسير هموار امسال نيست.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره