نماد آخرین خبر

پایان غروب زندگی کودک کار با طلوع «خورشید» طلایی

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
پایان غروب زندگی کودک کار با طلوع «خورشید» طلایی

باشگاه خبرنگاران/ درخششي به زيبايي طلا بر دستان بزرگ مردي کوچک که سهمش از کودکي، گل فروشي در خيابان‌هاي شهر بود.
شايد روزي فکرش را هم نمي‌کرد از پس اين روز‌هاي سخت، لوحي از جنس طلا بر زندگي اش سايه بيندازد؛ روح الله زماني پسر نوجوان و دستفروشي که نمي‌شود گفت به طور اتفاقي بلکه به طور قطع در پشت همان لبخندِ تلخ و سخت کوشي اش، فکر و آرزويي بزرگ نهفته بود که پايش توسط کارگرداني از جنس خورشيد به سينماي ايران باز شد و در پس آن مسيرش رنگ ديگري به خود گرفت و با طلاي ونيز گره خورد.

مسيري که در آن از همان ابتدا با وجود دير رسيدن فيلم سينمايي خورشيد به سي و هشتمين جشنواره فيلم فجر و با وجود حضور اين فيلم در بخش خارج از مسابقه، بازهم توانست توانايي روح الله و نوجواناني از جنس او را به نمايش بگذارد و پس از آن هم در آن سوي مرز‌ها و هفتاد و هفتمين جشنواره ونيز ديده شد که البته نميتوان نقش کليدي و مهم مجيد مجيدي کارگردان توانمند کشورمان را در اين درخشش ناديده گرفت. چرا که مجيدي طي اين سال‌ها نشان داد دغدغه مسائلي را دارد که شايد کمتر کسي به سراغ آن مي‌رود و بار‌ها توانسته در داخل و خارج از کشور جوايز بسياري را کسب کند و صداي مردم را از تريبون سينما به گوش جهانيان برساند.

درخشش روح الله زماني بازيگر فيلم خورشيد نشان داد اگر پاي اراده و خواستن باشد در پس هر سختي و محدوديت، غيرممکن‌ها ممکن مي‌شود.

سينماي ايران شب گذشته در جشنواره ونيز، جشنواره‌اي که پس از تعطيلي جشنواره هايي چون کن و لوکارنو و کارلووي واري اولين جشنواره‌اي بود که در بحران کرونا برگزار شد، با سه نماينده حضور داشت؛ دشت خاموش به کارگرداني احمد بهرامي، جنايت بي دقت به کارگرداني شهرام مکري و خورشيد به کارگرداني مجيد مجيدي. نمايندگاني که هرکدام با دست پر از اين جشنواره بدرقه شدند. موفقيتي که در کنار نشان دادن سينماي قدرتمند ايران به جهان، قوت قلبي است براي جان بي رمق سينماگران کشورمان در اين روز‌هاي کرونايي تا اميد داشته باشند، باز هم مي توانند در دنيا قدعلم کنند.

 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar