نماد آخرین خبر

فاطمه معتمد آریا: ۱۴ سال از توقیف «صد سال به این سال‌ها» گذشت!

منبع
فيلم نيوز
بروزرسانی
فاطمه معتمد آریا: ۱۴ سال از توقیف «صد سال به این سال‌ها» گذشت!

فيلم نيوز/ فاطمه معتمد آريا بازيگر فيلم «بنفشه آفريقايي»  درباره نتيجه اين همه احتياط و خودسانسوري در سينماي ايران مي‌گويد: سينماي مبتذل و بي مايه اولا مشکلي با سانسور ندارد و دوما در اين روزها نه تنها سانسور نمي شود که مورد حمايت هم قراردارد. عناوين کريه فيلم‌ها، سلبريتي بازي‌هاي دست چندم آمريکايي و جنجال‌هاي سخيف در فضاي مجازي نشان مي‌دهد اين‌ها  مشکلي ندارند. راهشان باز و کاسبي‌شان داغ است.

سانسور متوجه کساني است که صاحب تفکر و انديشه هستند و آن‌هايي مشکل دارند که مي‌خواهند درد و واقعيتي را بيان کنند يا به شيوه‌اي ديگر سخن بگويند. سانسور با اين‌ها مشکل دارد. سانسور سعي مي‌کند جلوي حرف‌هاي تازه و نگاه و انديشه متفاوت و بيان واقعيت‌ها را بگيرد و من با اين نوع سانسور مخالفم.

او در ادامه افزود: در بين تمام فيلم‌هايم که در تکاپو هستند تا خود را از سانسور بيرون بکشند، يک فيلم زيبا و پر از تفاوت مثل «صد سال به اين سال‌ها» ساخته آقاي سامان مقدم هم هست که بخاطر حرف يک نفر که معيار قضاوت فيلم شده، ۱۴ سال است در دفتر تهيه‌کننده خاک مي‌خورد، در حالي که مي‌توانستند و مي‌توانند و بايد آن را نمايش دهند.

معتمد آريا درباره خودسانسوري و احتياط مونا زندي براي ساخت «بنفشه آفريقايي» گفت: زني هم که در سناريو ترسيم شده و من خواندم، خيلي جلوتر از اين زني است که ما در «بنفشه آفريقايي» مي‌بينيم؛ براي همين بطور مسلم، مي‌دانم براي اينکه فيلم دچار سختگيري‌هاي سانسور نشود کارگردان خيلي محتاطانه رفتار و عامدانه خود را سانسور کرده تا دچار سانسور مضاعف و بنيان کن نشود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar