نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
سینما و چهره ها

هنرمندان مشهوری که مرتکب قتل شدند

منبع
بروزرسانی
هنرمندان مشهوری که مرتکب قتل شدند

ايران آرت/ همين چند روز پيش خبر قتل يک نفر با شليک گلوله سروصداي زيادي به پا کرد. قاتل يکي از چهره‌هاي سينمايي بود که با نام ک.الف در رسانه‌ها معرفي شد. 
به همين بهانه نمونه‌هايي از چهره‌هاي مشهور دنياي هنر را که پايشان به پرونده‌هاي جنايي باز شده است، مرور مي‌کنيم. 
کريستين پسر مارلون براندو 


کريستين يکي از ۱۱ فرزند مارلون براندو و پرحاشيه‌ترين‌شان بود. او از کودکي وارد دنياي سينما شد و در فيلم‌هايي چون «زندگي پنهان همسر آمريکايي» جلوي دوربين رفت. او چند فيلم هم با نام مستعار گري براون بازي کرد. 
البته بازيگري براي پسر يکي از بزرگترين بازيگران تاريخ سينما چندان شهرتي به ارمغان نياورد و بيشتر شهرتش را مديون کشتن نامزد خواهرش بود. براندو سال ۱۹۹۰ در خانه پدرش به شليک گلوله داگ درولت را به قتل رساند. 
بر اساس گزارش‌هاي منتشر شده درباره اين جنايت، او به دليل بدرفتاري درولت با خواهرش دست به اين کار زد. کريستين براندو مدعي شده بود که قصد کشتن درولت را نداشت و مي‌خواست او را بترساند. 
اين چهره جنجالي دنياي سينما عمر کوتاهي هم داشت و سال ۲۰۰۸ بر اثر عفونت تنفسي در سن ۴۹ سالگي از دنيا رفت. 
ويليام اس‌باروز و قتل همسر
ويليام اس‌باروز نويسنده سرشناس آمريکايي است که با کتاب‌هايي نظير «کريسمس‌گردي» در ايران شناخته مي‌شود. همانطور که در معرفي کتاب «کريسمس‌گردي‌» آمده، دست او به خون جوآن ولمر همسر دومش آلوده بود.
در يادداشت پشت جلد اين کتاب مي‌خوانيم‌: «ويليام سوارد باروز که بود؟ بزرگ‌ترين رقيب مارکي دو ساد در بدنامي ميان خيل نويسندگان؟ تبهکار و قاتلي که همسرش را در مکزيک کشت و به مراکش گريخت؟ يا آن‌گونه که نورمن ميلر او را مي‌خواند، نابغه‌اي در ادبيات؟»
باروز در مکزيک با شليک گلوله همسرش را به قتل رساند. او هنگام تحقيقات درباره اين قتل اظهارات ضد و نقيضي داشت. يکبار گفته بود که در مستي و هنگام بازي به سر همسرش شليک کرده است. جاي ديگر مي‌گويد، هنگام نشان دادن اسلحه به دوستانش ناگهان از دستش افتاده و گلوله شليک شده و به همسرش خورده است. 

اسنوپ‌داگ رپر پرحاشيه


اين خواننده جنجالي رپ سال ۱۹۹۳ در يک پرونده جنايي به همکاري در قتل متهم شد. ماجرا از قتل عضو يکي از گروه‌هاي رقيب اين خواننده آغاز شد و باديگارد اسنوپ‌داگ مضنون اصلي و متهم به شليک منجر به مرگ بود. اسنوپ‌داگ هم متهم شده بود که در هنگام جنايت همراه و راننده ماشين بوده است. 
البته در نهايت پس از به نتيجه نرسيدن تحقيقات و نبود مدارک کافي اسنوپ‌داگ و باديگاردش هر دو در دادگاه از اتهام قتل و مشارکت در قتل تبرئه شدند. اين خواننده که پيش از به شهرت رسيدن چند باري پايش به زندان باز شده بود، نزديک به ۳ سال درگير اين پرونده بود. 
جاني لويس يکي از «فرزندان آشوب»

جاني لويس از بازيگران سريال «فرزندان آشوب/ Sons of Anarchy» بود که پس از ارتکاب به قتل بارها به دليل درگيري و خشونت کارش به دادگاه کشيده بود.
او از جمله هنرمنداني بود که عمر کوتاه و جنجالي دارند. او هنگام مرگ در سال ۲۰۱۲ فقط ۲۹ سال داشت. 
پليس جسد اين بازيگر را در ورودي منزل صاحبخانه‌اش پيدا کرد. البته مشخص شد که او پيش از مرگ صاحبخانه‌ ۸۱ ساله و گربه‌اش را به قتل رسانده است. اين بازيگر سابقه مصرف مواد مخدر هم داشت اما پس از کالبدشکافي مشخص شد که هنگام ارتکاب به جنايت چيزي مصرف نکرده بود. 
علت مرگ او سقوط از بالاي پشت بام يک خانه تشخيص داده شد، هر چند مشخص نيست که او با پرت کردن خودش از بالاي ساختمان دست به خودکشي زد يا هنگام فرار سقوط کرد.

خطر از بيخ گوش مارک والبرگ گذشت
مارک والبرگ بازيگر نامدار سينماي جهان اگر شانس نمي‌آورد اکنون در دسته قاتلان جاي داشت و احتمالا هيچگاه به اين جايگاه نمي‌رسيد. او در ۱۶ سالگي به جرم اقدام به قتل دادگاهي شد. او در آن دوران به دليل حمله به يک مرد ويتنامي به نام جاني ترين ۴۵ روز را در زندان گذراند. 
او در آن ماجرا مرد بيچاره به حد مرگ کتک زد و متهم بود که باعث کور شدن يکي از چشم‌هاي او شده است. البته با اظهارات ترين جرم والبرگ سبک‌تر شد چرا که او اعلام کرد بينايي‌ چشمش را بر اثر عوارض جنگ کم کم از دست داده است. 

کلودين لانژه و قتلي که پايان زندگي هنريش شد

کلودين لانژه خواننده و بازيگر سرشناس فرانسوي در سال ۱۹۷۶ به قتل ورزشکار مشهوري به نام اسپايدر سابيش متهم شد.
در دوره تحقيق درباره اين قتل بر اثر سهل‌انگاري بسياري از مدارک غيرقابل‌ استناد شد و در نهايت لانژه از اتهام قتل عمد تبرئه و به دليل قتل غيرعمد به مدت کوتاهي زندان و پرداخت جريمه محکوم شد. 
گرچه لانژه با خوش‌شانسي از اتهام قتل عمد فرار کرد اما در نهايت اين ماجرا نقطه پاياني بر زندگي حرفه‌اي و هنري او شد

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar