نماد آخرین خبر

وینستون گروم نویسنده رمان «فارست گامپ» درگذشت

منبع
مهر
بروزرسانی
وینستون گروم نویسنده رمان «فارست گامپ» درگذشت

مهر/ وينستون گروم نويسنده آمريکايي و خالق کتاب «فارست گامپ» ديروز پنج‌شنبه در ۷۷ سالگي درگذشت.
شهردار فيرهوپ در آلاباماي آمريکا خبر درگذشت وينستون گروم را با پستي که در فيس‌بوک منتشر کرد، به اطلاع عموم رساند.

گروم «فارست گامپ» را سال ۱۹۸۶ نوشت و اين کتاب به سرعت به کتابي پرفروش بدل شد و ۱.۷ ميليون نسخه از آن به فروش رسيد. با اقتباس از اين کتاب فيلم مشهوري به همين نام در سال ۱۹۹۴ با بازي تام هنکس، گري سينايس و رابين رايت ساخته شد که ۶ جايزه اسکار در سال ۱۹۹۵ دريافت کرد. از جمله اين جوايز جايزه بهترين بازيگر مرد براي تام هنکس و بهترين کارگرداني براي رابرت زمکيس بود.
وينستون گروم سال ۱۹۹۵ ادامه‌اي بر اين رمان با عنوان «گامپ و کمپاني» نوشت.

وي سال ۱۹۴۴ در واشينگتن متولد و در آلاباما بزرگ شده بود. او نويسندگي را از وقتي در کالج بود شروع کرد و سال ۱۹۶۵ از دانشگاه آلاباما در رشته زبان انگليسي فارغ‌التحصيل شد و بعد ۴ سال در ارتش آمريکا به خدمت پرداخت که حضور در ويتنام را هم دربرمي‌گرفت.
او پس از بازگشت به کشورش، گزارشگر «واشينگتن استار» شد و بعد همه تمرکزش را بر نوشتن گذاشت و به نيويورک نقل مکان کرد و نخستين رمانش را که بر جنگ ويتنام تمرکز داشت با عنوان «دوراني بهتر از اينها» نوشت که سال ۱۹۷۸ منتشر شد.
اين نويسنده خالق بيش از ۲۰ عنوان کتاب غيرداستاني بود که جديدترين آنها با عنوان «متفقين: روزولت، چرچيل، استالين و اتحادي بعيد که در جنگ جهاني دوم پيروز شد» در سال ۲۰۱۸ منتشر شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره