نماد آخرین خبر

پخش فصل جدید گردشگری در «صبح بخیر ایران»

منبع
مهر
بروزرسانی
 پخش فصل جدید گردشگری در «صبح بخیر ایران»

مهر/ حامد توسلي درباره آيتم گردشگري خود در برنامه «صبح بخير ايران» توضيح داد فصل دوم اين آيتم در ۵۰ قسمت از اين برنامه صبحگاهي پخش مي‌شود.
حامد توسلي که يک آيتم سفر و گردشگري در برنامه «صبح بخير ايران» دارد درباره فصل جديد اين آيتم‌ها در برنامه بهخبرنگار مهر بيان کرد: فصل دوم اين آيتم‌ها از مهرماه آغاز خواهد شد که در ۵۰ قسمت روي آنتن خواهد رفت.
وي اضافه کرد: هر يک از اين آيتم‌ها حدود ۵ تا ۱۰ دقيقه است که شامل ۱۳ استان مي‌شود و به تناوب در برنامه «صبحبخير ايران» پخش خواهد شد.

توسلي درباره مناطقي که در اين استان‌ها سراغشان رفته است، توضيح داد: اينها سفرهايي به روستاهاي دورافتاده است، من جاهايي نرفتم که پيش‌تر ديده شده برعکس در گفتگو با کارشناسان و مطالعاتي که داشتم نقاطي را انتخاب کرده‌ام که بکر و ديده نشده باشد. خود من مدرس رشته گردشگري هستم و از سال ۹۱ هر سال ۲ بار يا يک بار ايران را گشته‌ام که تاکنون ۱۱ بار مي‌شود.
وي درباره طول مدت هر يک از سفرهايش گفت: گاهي ۳ ماه تا ۶ ماه در سفر هستم و يک بار به ۳۱ استان در ۶ ماه سفر کردم. در طول اين سفرها هم سعي کرده‌ام نقاط جذاب گردشگري را از نظر اشتغال، پوشاک، غذا و… در نظر بگيرم. فعاليت‌هاي زيادي در روستاها در قالب شغل انجام مي‌شود که مي‌توان گفت پنج هزار شغل در روستاها وجود دارد. درباره پوشاک مي‌توان گفت ۳۰۰ مدل پوشاک در روستاها وجود دارد که شامل پوشش‌هايي از سنگ، صدف، پولک، چوب و… مي‌شود. متاسفانه اين لباس‌ها يا بسياري از صنايع دستي در ايران به خوبي ديده نمي‌شود اما در خارج خريدار دارد.


اين گردشگر اظهار کرد: من در هر سفري که رفته‌ام نمونه‌اي از اين آثار و صنايع را خريداري کرده‌ام و قرار است به شکل يک موزه از آنها رونمايي کنم.

وي با اشاره به فصل دوم آيتم روستاگردي خود در برنامه صبحگاهي شبکه يک توضيح داد: اين سفرها در اوج کرونا انجام شده است که البته با رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي همراه بود و حتي پويش‌هايي راه انداخته بودم که براي برخي از روستاييان ماسک و الکل جمع‌آوري کرديم.

توسلي درباره تعداد افراد تيمش در اين سفرها هم گفت: اين سفرها فقط توسط خودم و يک همراه بود که فيلمبردار کار بود و سعي کرديم کاملاً به دور از هر گونه شلوغي سفر کنيم.

اين گردشگر در پايان خبر داد که مي‌خواهد خودش برنامه‌اي مستقل درباره سفر و گردشگري به توليد برساند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره