نماد آخرین خبر

صدرنشینی ۲۰۰ میلیون دلاری فیلم «کریستوفر نولان»

منبع
ميزان
بروزرسانی
 صدرنشینی ۲۰۰ میلیون دلاری فیلم «کریستوفر نولان»

ميزان/  فيلم سينمايي «تنت» به کارگرداني کريستوفر نولان با فروشي معادل ۲۰۰ ميليون دلاري صدرنشين جدول فروش سينماي امريکا موسوم به باکس آفيس شد، فروش فوق العاده فيلم نولان در شرايطي رخ مي‌دهد که همچنان کرونا يکي از مشکلات بزرگ سينماي جهان است.  
در نقطه روبرو فيلم سينمايي مولان که يکي از اميدهاي فروش در سينماي چين بود، با بي ميلي مخاطبان روبرو شد، تماشاگران سينماي چين بنا به رويکرد اين فيلم از آن استقبال نکردند تا بلک باستر کمپاني ديزني آرزوهاي خود را بر باد رفته ببيند.
همچنين «انگاشته» کريستوفر نولان در آخر هفته‌اي که ديشب به پايان رسيد در بازار بين‌المللي به نمايش درآمد و با وجود ادامه پاندمي کرونا توانست فروش غافلگيرکننده ۵۳ ميليون دلاري داشته باشد.
اين فيلم علمي تخيلي که به عنوان پروژه‌اي ديده مي‌شود که سينماها را دوباره راه مي‌اندازد، قوي‌ترين آغاز خود را در بريتانيا با ۷.۱ ميليون دلار فروش داشت. «انگاشته» در آخر هفته در ۴۱ بازار بين‌المللي پخش شد که از جمله آن‌ها مي‌توان از فرانسه ۶.۷ ميليون دلار، کره ۵.۱ ميليون دلار و آلمان ۴.۲ ميليون دلار نام برد.


«کريستوفر نولان» کارگردان برجسته سينماي جهان که آثاري همچون سه گانه بتمن، تلقين و ميان ستاره اي را در کارنامه دارد، از جمله فيلمسازاني است که خواهان بازگشايي هر چه سريعتر سينماها در هاليوود بود.
در خلاصه داستان فيلم «انگاشته» يا همان «تنت» آمده است: دو جاسوس بين‌المللي حرفه‌اي براي جلوگيري از وقوع جنگ جهاني سوم، درگير ماجرا و توطئه‌اي پيچيده مي‌شوند؛ از جمله يک فناوري بي‌مانند که امکان وارونگي زمان را به بشر داده‌ است.
از بازيگران اين فيلم مي‌توان به رابرت پتينسون، کليمانس پوزي، جان ديويد واشنگتن، اليزابت دبيکي، مايکل کين، کنت برانا و آرون تايلر-جانسون اشاره کرد.
بعد از پرستيژ، اين نخستين فيلم نولان است که هانس زيمر ساخت موسيقي آن را برعهده ندارد. وظيفه آهنگسازي اين فيلم برعهده لودويگ گورانسون است که در سال ۲۰۱۸ براي ساخت موسيقي فيلم پلنگ سياه برنده جايزه اسکار بهترين موسيقي فيلم شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar