نماد آخرین خبر

روح‌الله زمانی و شمیلا شیرزاد، قهرمانان کوچک

منبع
فيلم نيوز
بروزرسانی
روح‌الله زمانی و شمیلا شیرزاد، قهرمانان کوچک

فيلم نيوز/ در روزهايي که سينماگران شرايط دشوار و بي‌سابقه‌اي را پشت سر مي‌گذارند، شايد کوچکترين اتفاق مثبتي، روزنه‌اي از اميد براي اين سينماي کم توان باشد.
خبر حضور فيلم «خورشيد» در هفتاد و هفتمين دوره فستيوال ونيز آن هم در چنين شرايطي، اتفاقي مهم براي سينماي ايران بود. به خصوص که اين فيلم در بخش رقابتي پذيرفته شد و با توجه به درخشش در جشنواره فجر، احتمال اينکه دست آورد مهم جهاني براي سينماي ايران کسب کند، امکان پذير بود.
اما از آنجايي که مجيد مجيدي به همراه عوامل ديگر آثارش موفقيت‌هاي بين المللي مهمي را در کارنامه خود ثبت کرده بود، اين بار نيز دست خالي ونيز را ترک نکرد و پديده «خورشيد»ش (روح الله زماني) افتخار مهمي را براي سينماي ايران به ارمغان آورد.
درخشش روح الله زماني در فستيوال ونيز و تمجيد منتقدان از بازي شميلا شيرزاد، اتفاقي بسيار مهم و خوشحال کننده‌ نه فقط براي سينماگران بلکه کساني بود که طعم تلخ فقر و محروميت را چشيده‌اند و از نزديک در جريان وضعيت کودکان کار قرار داشتند.
حالا شايد کمتر کسي به چشم کودکان کار به روح الله و شميلا نگاه مي‌کند. آنها با «خورشيد» شرايط زندگي شان تغيير کرده و حضور در دنياي تازه‌اي را تجربه مي‌کنند. حالا ديگر نوجوانان «خورشيد»، قهرمانان کوچک خانواده خود و سينماي ايران شده‌اند و با انگيزه بيشتري به مسيرشان ادامه خواهند داد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar